پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

مهدی رمضانی در اختتامیه جشنواره قلم زرین مطرح کرد؛

گذشت زمان قدر اقدامات فرهنگی دولت سیزدهم و رئیس شهید آن را مشخص خواهد کرد

بیست و دومین جشنواره قلم زرین

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قلم زرین گفت: زمان مشخص خواهد کرد که در این دولت چه اقداماتی انجام شده و با فاصله گرفتن از دولت سیزدهم، قدر این دولت و رئیس شهید آن بیشتر شناخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در آستانه روز قلم‌، آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قلم زرین عصر امروز با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، راضیه تجار، رئیس انجمن قلم ایران، جواد کامور بخشایش، دبیر و داوران این جشنواره و چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور در سالن جلسات‌ کتابخانه‌ی مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این آیین با یادی از رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در پرواز اردیبهشت، گفت: علی رغم اینکه دولت در آغاز کار با اتهامات ضدفرهنگی مواجه بود و قصد داشتند دولت سیزدهم را دولتی غیرفرهنگی معرفی کنند، رئیس جمهور و اعضای دولت بیشترین حضور و واکنش‌های فرهنگی را بین اقشار مختلف فرهنگ و هنر داشتند. شاید همین جمع در چندین جلسه با رئیس‌جمهور محترم حاضر بودند؛ یا مهمان آیت‌الله رئیسی بودند یا میزبانشان. به عنوان مثال صرفاً در حوزه کتاب وزارت فرهنگ هفت جلسه میزبان یا مهمان ایشان بودیم. گواهی می‌دهم، و جناب آقای احمدوند هم می‌توانند تأیید کنند، که هیچ گاه رئیس‌جمهور تا این حد در دسترس یک معاون وزیر یا یک رئیس سازمان نبوده و نسبت به موضوعات آن دستگاه عکس‌العمل نداشته است. زمان مشخص خواهد کرد که در این دولت چه اقداماتی انجام شده و با فاصله گرفتن از دولت سیزدهم، قدر این دولت و رئیس شهید آن بیشتر شناخته خواهد شد و این وظیفه ماست که آنچه از حیث اقدامات فرهنگی رخ داد را تبیین کنیم.

وی افزود: در حوزه کتابخانه‌های عمومی که توجهات و اقدامات آقای رئیس‌جمهور متعدد و متنوع بود؛ آخرین مورد آن هم امضا و ابلاغ «سند ملی ترویج خواندن و مطالعه مفید» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که متأسفانه به اجرای آن نرسیدیم اما می‌تواند جزء دستاوردهای این دولت محسوب شود. لازم است که از باب قدرشناسی به این موضوعات پرداخته شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: امروزه شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور، یک شبکه فعال و پویا است. در همین ایام اربعین شهادت رئیس جمهور و یاران ایشان، بیش از هزار برنامه در سراسر کشور برگزار شد. ظرفیت ترویج گسترده‌تر حوزه ادبیات و شعر با محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد. هم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم معاون فرهنگی وزارتخانه و هم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این حوزه توجه ویژه داشته‌اند و این ظرفیت در خدمت اهالی فرهنگ و ادب است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن قلم ایران برای اهداف مشترک همکاری می‌کنند

وی با اشاره به انجمن قلم ایران برگزارکننده این جشنواره گفت: انجمن قلم ایران، ساختاری است که با یک هدف مشخص و متعالی شکل گرفت و مؤسسین و اعضای آن از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه قلم انقلاب اسلامی هستند. نیاز است که انجمن بیشتر شناسانده شود و در سراسر کشور ریشه آن تداوم یابد. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم توافقات خوبی را با انجمن در دو سال گذشته داشته است که آن را پیش برده‌ایم. همانطور که پیش از این هم اعلام کرده‌ایم و پیشنهادهایی را هم ارائه داده‌ایم، برای پیشبرد امور و به سرانجام رساندن آن آمادگی داریم.

رمضانی در پایان با اشاره به در پیش بوده انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چون رهبر انقلاب تکلیف کردند که از هر تریبونی برای دعوت به مشارکت در انتخابات استفاده شود، از کتابداران و همکاران خوبم در سراسر کشور و مردم عزیز دعوت می‌کنم با حضور در صحنه این فراز از انقلاب اسلامی را هم با سربلندی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد دولت به این شکل خاتمه پیدا کند. رئیس‌جمهور عزیز به شهادت رسیدند و بخشی از کارهای دولت نیمه‌تمام ماند. چه بسا اگر این کارها به سرانجام می‌رسید و مردم ثمرات آن را می‌چشیدند، امیدواری به شرکت در انتخابات هم بیشتر بود که تقدیر اینطور رقم خورد. کم‌لطفی و تسویه‌حساب‌های سه سال گذشته در این فضا کار را سخت‌تر و کام را تلخ‌تر می‌کند. ان‌شاءالله آنچه مورد رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) است، در پی انتخابات تأمین شود و کشور با قوت و قدرت بیشتری مسیر خود را ادامه دهد.

دبیرکل نهاد در پایان گفت: روز قلم را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم قلم‌ها آزادی‌بخش، مؤثر و پیش‌برنده‌ای باشد و این قلم به دست گرفتن‌ها ذخیره‌ای برای آخرت باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 12 =