شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶

وزیر فرهنگ در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین دوره جایزه کتاب سال؛

افزایش دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه از اقدامات دولت سیزدهم است

آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین دوره جایزه کتاب سال

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین دوره جایزه کتاب سال افزایش دسترسی به کتاب به دنبال توسعه شبکه کتابخانه های عمومی را از اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، شنبه (۱۶ تیرماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دبیر علمی جایزه، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تالار رودکی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: یکی از مصادیق آن گسترش دسترسی مردم به کتابخانه‌های عمومی است. در همین ایام ۴۰ کتابخانه آماده بهره‌برداری است که به دلیل تراکم برنامه‌ها هنوز موفق به بهره‌برداری از همه آنها نشده‌ایم؛ کتابخانه‌های بزرگی، مثل کتابخانه مرکزی رشت، که هر کدام بیش از ده هزار مترمربع زیربنا دارند. بزرگترین کتابخانه عمومی منطقه در اراک در حال تکمیل برای بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر سیاست عدالت فرهنگی دولت افزود: در آغاز کار دولت تعداد کتابخانه‌های سیار حدود ۳۰ دستگاه بود، امروز به ۵۵ دستگاه رسیده است و در آخرین توافق با وزارت صمت مقرر شد ۱۵۰ دستگاه خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق محروم، صعب‌العبور، عشایری و روستایی در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار بگیرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سفرهای استانی به کمتر بخش، شهر و منطقه‌ای رفته‌ام که مطالبه اولشان کتابخانه نباشد. حوزه فرهنگ و گرایش فرهنگی در زیست‌بوم ایران عزیز ما گسترده است و تاریخ وسیع و عمیق و عریضی دارد.

افزایش دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه از اقدامات دولت سیزدهم بود

افزایش دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه از اقدامات دولت سیزدهم بود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =