چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

افتتاح کلینیک رز در کتابخانه مرکزی

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز به همت ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در راستای تحقق عدالت و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان، کلینیک روانشناسی و مشاوره راه زندگی (رز) به همت ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد با حضور مدیران، کارکنان و مشاوران در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در ابتدای جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان، بیان کرد: به عنوان دستگاه متولی فرهنگ در جامعه، امیدواریم با تفکر و تعمق در واقعه ی کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در مسیر سعادت و کمال گام برداشته و نمونه شایسته ای از یک سرباز فرهنگی از شاگردان مکتب عاشورا باشیم.

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با بیان اینکه هفته نخست ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین و عظیم‌ترین واجبات در اسلام محسوب می‌شود. این هفته فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه این دو فریضه و معرفی بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها و راهکارهای عملی برای پیاده کردن این عمل زیر بنایی و سازنده در جامعه اسلامی فراهم کرده است.

حیدری با اشاره به حضور پرشور و آگاهانه مردم در دو دوره انتخابات بیان داشت: ان‌شاءالله ایران اسلامی با عملکرد شایسته دولت چهاردهم زمینه‌های حضور و مشارکت آگاهانه بیش از پیش مردم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را شاهد خواهد بود.

سمیه حیدری در ادامه ضمن معرفی اجمالی کتابخانه های عمومی استان افزود: امروزه خدمات کتابخانه های عمومی گسترده تر از دیروز است. در کتابخانه‌های نسل جدید ۶۰ نوع خدمت قابل ارائه است. امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه تنها یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است. اگر دستگاهی خدمات تک بعدی داشته باشد، در برنامه های فرهنگی حذف می شود. از همین رو کتابخانه های عمومی برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی، مشاوره، کلاس های آموزشی برگزار می کنند تا بتوانند ضمن آشنا کردن جامعه هدف با موضوعات روز دنیا، از لحاظ اجتماعی آنها را تقویت کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام بیان کرد: با توجه به ظرفیت موجود، ۲۱ کتابخانه برای برپایی و راه اندازی کلینیک رز در نظر گرفته شده است. همچنین علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس ها و کارگاه های توانمندسازی، رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد ۴۰ درصد و برای اعضای کتابخانه ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

حیدری در پایان گفت: با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود. همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می شود.

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان(ع) گفت: کمیته امداد با مباحث آسیب های اجتماعی بیگانه نیست. حدود ۴۵ سال است که این نهاد، خدمتگزار واقعی قشر آسیب پذیر جامعه بوده و هست.

مرادی پویانی افزود: در حال حاضر ۶۱ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از این تعداد، ۱۵ هزار نفر اعم از دانش آموزان، دانشجویان و قشر فرهنگی با کتابخانه های عمومی در ارتباط هستند. یکی از دلایلی که کتابخانه های عمومی برای این مراکز در نظر گرفته شده، همین ارتباط جامعه هدف با کتابخانه ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام افزود: مراکز و کلینیک رز از سال ۱۳۹۴ مشغول به فعالیت و همکاری با کمیته امداد بوده است. در حال حاضر ۱۳ دفتر در سطح استان فعال است که امیدواریم رؤسای شهرستان ها با برگزاری جلسات و پیگیری لازم، در راستای برپایی این کلینیک ها در چارچوب تعریف شده پیشقدم باشند.

وی در انتها اضافه کرد: ساخت خانه های روستایی، تهیه جهیزیه، تسهیلات اشتغال برای جوانان در کنار مشاوره هایی نظیر کلینیک رز میتواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود.

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

کلینیک روانشناسی و مشاوره رز در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 16 =