یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان؛

نشست تحلیل و بررسی کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» برگزار شد

نشست تحلیل و بررسی کتاب« خورشید از روز یازدهم تابید»

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، نشست تحلیل و بررسی کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» با حضور نویسنده اثر و اعضای محفل ادبی آفتاب در کتابخانه سید احمد خمینی(ره) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، تحلیل و بررسی کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» اثر امیرحسین والا با حضور نویسنده اثر و اعضای «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس در بخش کودک کتابخانه سیداحمد خمینی برگزار شد.

امیرحسین والا، نویسنده این کتاب و دبیر محفل ادبی آفتاب گفت: در این کتاب به موضوع فضائل اخلاقی، اندیشه فردی، ریشه‌های شخصیتی، وجوه اجتماعی زندگی و قیام حسین بن علی(ع) امام سوم (۴ تا ۶۱ هجری قمری) در قالب ۱۰ حدیث از امام حسین(ع) به زبان ساده، قابل فهم و روزآمد برای کودکان و نوجوانان پرداخته شده است.

وی ادامه داد: کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید»، با عنوان گفتارهایی برای کودکان و نوجوانان درباره جنبه‌های اخلاقی و انسانی نهضت حسینی است و این اثر، بازتاب گفتارهایی است که در خلال نشست‌هایی در دهه اول محرم ۱۴۴۴ برای کودکان و نوجوانان، پدید آمد.

این نویسنده هرمزگانی با اذعان به اینکه در این کتاب ۱۰ گفتار از ۱۰ روایت امام حسین(ع) نقل شده، بیان کرد: هر گفتار به یکی از جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی اشاره دارد. به عنوان مثال در گفتار دوم این کتاب این حدیث از اباعبدالله الحسین(ع) نقل شده که بخشنده ترین مردم کسی است که به آنکه چشم امید نبسته، بخشش کند. حدیث بخش دوم کتاب این است که «وقتی برادر دینی‌ات از تو جدا شد، سخنی پشت سر او نگو، مگر اینکه دوست داری او پشت سر تو آن را بگوید.»

در ادامه این نشست کودکان و نوجوانان نظرات خود را بیان و در مورد مفاهیمی از جمله شاد کردن دیگران، محبت کردن بی‌دریغ و شگفت زده کردن با مهربانی گفت‌وگو کردند.

گفتنی است، «خورشید از روز یازدهم تابید» ویژه گروه سنی «ب و ج»، به قلم امیر حسین والا است که نشر «سومیتا» آن را در ۲۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سال ۱۴۰۱ روانه بازار کتاب کرده است.

نشست تحلیل و بررسی کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 14 =