شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم انجام شد؛

معرفی کتاب‌های عاشورایی در مجالس عزاداری استان هرمزگان

معرفی کتب عاشورایی
معرفی کتب عاشورایی

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، کتاب های عاشورایی در منبرهای وعظ و روضه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، کتاب های عاشورایی در منبرهای وعظ و روضه توسط حجت الاسلام بهزاد پودات، معرفی شد.

فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اذعان داشت: عاشورا مهم‌ترین واقعه‌ در فرهنگ شیعیان است و قیام امام حسین علیه‌السلام و واقعه عاشورا از عوامل مهم تأثیرگذار بر ادبیات ایران است؛ طوری که با گذشت قرن‌ها از آن واقعه، نویسندگان و شاعران در نوشته‌های مکتوب خود وامدار این واقعه‌ هستند. ادبیات عاشورایی از غنی‌ترین و حماسی‌ترین ذخایر فکری و احساسی مکتب شیعه است.

وی با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی بیان داشت: با فرارسیدن ماه محرم، طرح معرفی کتاب با محوریت عاشورا و شناخت شخصیت و سیره امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در منبرهای وعظ و روضه خوانی با حضور حجت الاسلام بهزاد پودات، نویسنده و کارشناس مذهبی آغاز شد.

حجت الاسلام بهزاد پودات ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان اظهار داشت: عاشورا حقیقتی تکرار شونده و ناظر به تمام جنبه‌های زندگی است. خودشناسی، جامعه‌شناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی همه در عاشورا جمع شده و ادبیات که همواره محملی برای انتقال زیباتر و ماناتر اندیشه‌ها است، می‌تواند نقش موثری در شناساندن ابعاد مختلف این حماسه عظیم ایفا کند.

وی تصریح کرد: زمانی به شناخت و معرفت عاشورایی دست خواهیم یافت که اهل مطالعه و تحقیق باشیم از همین رو کتاب های مختلفی از جمله: کتاب «فرزندان امام حسین(ع)»، نوشته مرضیه محمدزاده، کتاب «از مدینه تا کربلا»، نوشته دکتر آیتی و کتاب «پرسش تشنگی»، کاری از موسسه فرهنگی عاشورا در گلزار شهدای بندرعباس برای عزاداران حسینی معرفی شد. این طرح تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت و کتاب های مختلفی از نویسندگان بومی و ملی با محوریت عاشورا معرفی خواهد شد.

معرفی کتاب‌های عاشورایی در مجالس عزاداری استان هرمزگان

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =