شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

همزمان با ماه محرم؛

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

رونمایی کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان

کتاب «بر شانه‌های مجنون» روایت داستانی زندگی شهید علیرضا محمدی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دلیجان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، آیین رونمایی از کتاب «بر شانه‌های مجنون» روایت داستانی زندگی شهید علیرضا محمدی نوشته حمید صادقی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در حسینیه آل کساء دلیجان برگزار شد.

فهمیه لطفعلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان در این مراسم گفت: مدتی است نویسندگان و پژوهشگران منطقه دلیجان با عشق و ارادت از دل تاریخ اوراقی بیرون کشیده تا با نگارش زندگی رزمندگان غیور جنگ تحمیلی، نسل جدید را با این قهرمانان سرافراز آشنا کنند.

وی افزود: شهرستان دلیجان طی هشت سال دفاع مقدس شهیدان زیادی تقدیم میهن اسلامی کرده و مردم به این شهدای جان برکف افتخار می‌کنند. باید تلاش کنیم تا ایثار و فداکاری جوانان برومند خطه رزمنده خیز و شهیدپرور شهرستان دلیجان بیش از پیش معرفی و ثبت شود.

وی در مورد نویسنده کتاب «بر شانه‌های مجنون» اظهار کرد: حمید صادقی نویسنده‌ای است که به طور سلسله وار هر از گاهی به یکی از دلاور مردان دلیجانی می‌پردازد و این بار شهید علیرضا محمدی را انتخاب کرده است. پاسدار علیرضا محمدی فرزند نعمت الله متولد ۱۳۴۰ دلیجان تاریخ پنجم خرداد ۱۳۶۵ در خرمشهر خلعت شهادت پوشید. وی نیروی گردان ولی‌عصر(عج) از لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) بود و برادرش ابراهیم محمدی نیز در تاریخ بیستم فروردین ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

در مقدمه کتاب «بر شانه های مجنون» آمده است:
شب‌های جزیره با نوای خوش رزمنده‌ها عجین شده؛ وقتی سنگر بیدار می‌شود و تمام قد به راز و نیاز می‌ایستند. مجنون است هر کسی که گرمای روز و تاریکی پر از خطر شب را دوام می‌آورد و می‌ماند. می‌ماند در جزیره مجنون تا دشمن از روی خاکریز غیرتش عبور نکند و ناموس کشور در امان بماند. اینجا مرز مقاومت و ایثار است و علیرضا میهمان چند روزه این جزیره؛ او بهار عمرش را در جزیره خزان کرد تا بهار بماند و سبزی و طراوت سرزمینش را فرا بگیرد. امروز نام علیرضا در گلدار شهدا می‌درخشد؛ نوری که از مزار نورانی او و برادرش ابراهیم و پسر عموهایش عباس و غلامعلی به آسمان شهر می‌تراود و همه جا را روشن می‌کند. روشن مثل روز؛ روزی به بلندی یک تاریخ. تاریخی پر از حماسه و ایثار و شجاعت و استقامت. آری این روز بلند است و پر از نور. در سطرهای پایانی این صفحه خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق تنفس در فضای پرنور معطر به نسیم شهدای عزیز را نصیبمان ساخت. امید که از شفاعت شهدا بهره‌مند شوم.»

گفتنی است، در آیین رونمایی کتاب «بر شانه های مجنون» حجت‌الاسلام سجاد عرفان به عنوان سخنران و کربلایی طاها ابولقاسمی به عنوان مداح حضور داشتند و شیخ محمد رحیمی به قرائت اشعار حماسی و آیینی پرداخت.

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

کتاب «بر شانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =