دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

همزمان با ماه محرم؛

کتاب «طوعه» رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب طوعه

همزمان با ماه محرم، آیین رونمایی از کتاب «طوعه» نوشته حجت الاسلام بهزاد پودات در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، «کتاب طوعه» با حضور حجت الاسلام بهزاد پودات نویسنده اثر، فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ غلام احمدی پناه، رئیس هیئت رزمندگان اسلام و جمعی از عزاداران حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شهرستان بندرعباس رونمایی شد.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام بهزاد پودات ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان از نقش زنان در حادثه عاشورا یاد کرد و گفت: در تمام ادوار تاریخ چه از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهاد، شاهد حضور زنان در جریان ها و حادثه های مهم بوده ایم به طوری که در صحنه عاشورا به جز هفتاد و دو تن، نیمی از یاران امام حسین(ع)، زنان بودند.

وی در ادامه اذعان داشت: از عصر عاشورا رسالت حضرت زینب(س) آغاز شد و با تمام مصیبت هایی که دیدند، حتی یک اشتباه سیاسی مرتکب نشدند. صبر حضرت زینب(س) به اندازه ای زیاد بود که حتی ملائکه هم از صبر ایشان متعجب شدند.

نویسنده کتاب «طوعه» تصریح کرد: «طوعه»، سیری کوتاه و داستانی از زندگی زنی قهرمان به نام «طوعه» است که کار بزرگ و شجاعانه ای انجام داد و در زمانی که ترس و وحشت بر کوفه مستولی شده بود، حضرت مسلم را در خانه اش پناه داد. این کتاب به صورت داستان وار این حادثه را به سادگی و روانی بیان کرده است.

گفتنی است، حجت الاسلام بهزاد پودات، پیش از این نیز کتابی با عنوان «زنان مبارز» به رشته تحریر در آورده است.

کتاب «طوعه» رونمایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =