چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی؛

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی آیت الله کاشانی تربت حیدریه، استاد احمد آرام بردسکن، شهید پیرزاده باغ آسیا گناباد، شهدای ابویسان جغتای، شهید غفرانی مه ولات و شهید رجائی بجستان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی آیت الله کاشانی تربت حیدریه، استاد احمد آرام بردسکن، شهید پیرزاده باغ آسیا گناباد، شهدای ابویسان جغتای، شهید غفرانی مه ولات و شهید رجائی بجستان خراسان رضوی برگزار شد.

نشست کتابخوان کتابخانه ای «عطرعفاف» در کتابخانه آیت الله کاشانی تربت حیدریه

نشست کتابخوان کتابخانه ای «عطر عفاف» با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با معرفی کتاب های «چرا حجاب» اثر ابراهیم خرمی مشکانی، توسط مهرنوش میرزاپور؛ «دختر زیبا» اثر مولود شکوه فر، توسط ستایش صابریان؛ «زیور عفاف: پاسخ به اشکالات و شبهات وارده بر حجاب اسلامی» اثر ستاره هداست خواه، توسط مبینا جهانشیری؛ «مسئله حجاب» اثر مرتضی مطهری، توسط زهرا خوشرو؛ «حجاب بی حجاب» اثر محمد رضا زائری، توسط اسما بنا جمعی از اعضای کتابخانه و «حیا» اثر امیر حسین بانکی پور، توسط نسرین سادات منصوری، مسئول کتابخانه برگزار شد.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

نشست جمع خوانی در کتابخانه استاد احمد آرام بردسکن

نشست جمع خوانی از کتاب «بچه های عاشورا» نوشته طاهره ایبد با حضور جمعی از کودکان در کتابخانه عمومی استاد احمد آرام برگزار شد.

گفتنی است، کتاب «بچه های عاشورا» مجموعه داستان های کوتاهی است که طی آن سرگذشت کودکان و نوجوانان کاروان امام حسین (ع) در کربلا بازگو می شود. این کتاب شامل هفت داستان، روایتگر حماسه هفت کودک و نوجوانی است که در آن روز در صحنه نبرد حاضر بودند.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

برنامه های متنوع فرهنگی در همایش شیرخوارگان حسینی باغ آسیا به همت کتابخانه شهید پیرزاده باغ آسیا گناباد

اکرم اصغرزاده، مسئول کتابخانه عمومی شهید پیرزاده باغ آسیا شهرستان گناباد گفت: همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری نماد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به حضوران مادران و کودکان روستای پیرزاده در این آیین، افزود: کتابخانه عمومی شیهد پیرزاده نیز با حضور در این همایش میزبان برنامه های متنوع فرهنگی از جمله مسابقه رنگ آمیزی با محوریت حضرت علی اصغر(ع) و آموزش کاردستی گل لاله بود.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

برگزاری ویژه برنامه آیینی «به تو از دور سلام» به همت کتابخانه شهدای ابویسان جغتای

در این ویژه برنامه محمد رامشینی، فرمانده سپاه شهرستان جغتای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در خصوص نمایش آیینی مقتل خوانی «به تو از دور سلام» گفت: عرض ارادت به امام حسین(ع)، کوچک و بزرگ نمی شناسد؛ چراکه این نهضت پیام آور اندیشه های عاشورایی است.
وی با اشاره به حضور حداکثری نوجوانان در اجرای این ویژه برنامه، اظهار کرد: حضور نوجوانان در این  مراسم آیینی می تواند واقعه عاشورا  برای نسل های آینده نیز زنده نگه دارد. 

فرمانده سپاه شهرستان جغتای با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشورا و نهضت حسینی است، افزود: امروز وظیفه ما نگهداری از این انقلاب و نهضت است. ما باید تلاش کنیم تا مردم با آگاهی و بصیرت، ندای امام عصر (عج) را بشنوند.

در آیین مقتل خوانی «به تو از دور سلام» برنامه هایی همچون مقتل خوانی مسلم بن عقیل، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت زینب(س) برگرفته از کتاب های «پدر، عشق، پسر»،  «سقای آب و ادب» و «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی؛ «آینه داران آفتاب» اثر محمدرضا سنگری و «تشنه لبان» اثر حمید گروگان اجرا شد.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

نشست مطالعاتی در کتابخانه شهید غفرانی مه ولات شد

ملیحه علی اکبری، مسئول کتابخانه عمومی شهید غفرانی شهرستان مه ولات ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، هدف از برگزاری نشست‌های کتابخوان را ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم دانست و گفت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع محرم، نقش ویژه‌ای در آشنایی مردم با سیره و معارف اهل بیت(ع) دارد. در همین راستا، مجموعه  ۷۲ جلدی «قصه عاشورا»  نوشته پرویز امینی توسط اعضای نوجوان کتابخانه معرفی و بخش هایی از آن خوانده شد.

گفتنی است، این مجموعه، شامل ۵ دفتر است و دفتر اول مجموعه «قصه عاشورا» مربوط به خروج امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و شهادت ایشان است و در دفاتر بعَدی روایت ها از جانب افراد و یاران امام حسین(ع) است. دفتر آخر نیز مربوط به شهدای بنی هاشم است که ده جلد از کتاب را در برمی گیرد. در این مجموعه، ابتدا در دفتر اول، کل ماجرا برای مخاطب بیان می شود و در دفترهای بعدی در هر جلد با یک شخصیت آشنا می شود.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

نشست مطالعاتی به همت کتابخانه شهید رجایی بجستان برگزار شد

با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و عاشورایی، نشست مطالعاتی با معرفی و خوانش بخش هایی از کتاب «آسمان خون گریه کن» نوشته جعفر ابراهیمی با حضور اعضای فعال کتابخانه برگزار شد. همچنین نمایشگاه کتاب از منابع موجود در کتابخانه از اول ماه محرم برای استفاده عموم برپا شد.

برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 7 =