چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

با هدف ارتقای سطح دانش، نگرش و بینش کارکنان؛

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی برگزار شد

جلسه

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی به مدت ۱۲ ساعت جهت ارتقای سطح دانش، نگرش و بینش کارکنان اداره کل کتابخانه های استان ایلام در حوزه رفتار و ارتباطات و فرهنگ عمومی و سازمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، دوره آموزشی فرهنگ سازمانی به مدت ۱۲ ساعت جهت ارتقای سطح دانش، نگرش و بینش مدیران و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در حوزه رفتار و ارتباطات و فرهنگ عمومی و سازمانی با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام و علی بشیری، مسئول آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  به صورت حضوری برای کارکنان ستادی و در بستر فضای اسکای روم برای تمام کتابخانه های سطح استان برگزار شد.

علی بشیری، مسئول آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تسلیت ایام محرم بیان کرد: فرهنگ سازمانی زیر مجموعه ای از فرهنگ عمومی جامعه است که بهبود و تحول آن در سطح بهره وری سازمان و میزان کارایی کارکنان و وحدت و استحکام سازمانی کاملا قابل مشاهده و اندازه گیری است.

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی برگزار شد

بشیری اصولی مانند انصاف، عدالت، صداقت و شفافیت را از اصول بدیهی اخلاق حرفه‌ای در فرهنگ سازمانی دانست و گفت: رسوخ این موضوع به فرهنگ سازمانی موجب تاثیر متقابل خواهد شد. در واقع، اخلاق حرفه ای یک  زنجیره تکمیلی است.

علی بشیری ادامه داد: عوامل بسیاری در موفقیت هر سازمان و ارگان نقش دارد، اما فرهنگ سازمانی یکی از مهم‌ترین عوامل در رسیدن به موفقیت ادارات است. ادارات و ارگان‌هایی که فرهنگ سازمانیِ سالم و قوی دارند، موفق تر عمل می کنند.

وی همچنین افزود: آنچه تصور می کنیم بایستی در سازمان مدنظر قرار گیرد، ارتقای انگیزه، اخلاق حرفه ای و در کل، توجه به مقولات فرهنگ سازمانی است. در صورتی که مبانی اخلاق در سازمان رعایت شود، محیط آرام شده و دیگر مسائل پیش روی مدیران و کارشناسان قطعاً قابلیت حل شدن دارند. مقوله اخلاق بسیار پیچیده بوده و نیازمند استفاده از خدمات مشاوره ای از متخصصان و روانشناسان هستیم. ارتقای انگیزه همکاران هم رابطه زیادی به اخلاقی شدن محیط سازمان دارد.

همچنین سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ضمن تأکید بر لزوم برگزاری چنین دوره های آموزشی، بیان کرد: آموزش همواره در هر سازمانی به عنوان عامل اصلی رشد، تحرک، افزایش بهره وری و خدمات مطلوب است. لذا سعی داریم با توجه بودجه ریزی امسال که در سطح استان ها توسط نهاد انجام و اعتبارات مناسبی نیز برای بحث آموزش در نظر گرفته شده، با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زیر نظر معاونت برنامه ریزی و پژوهش نهاد کلاس های آموزشی در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات کتابخانه ای برگزار کنیم.

در ادامه این نشست هر کدام از حاضران در جلسه، نظرات خود را مطرح کردند.

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی برگزار شد

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی برگزار شد

دوره آموزشی فرهنگ سازمانی برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =