پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

در انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

افزایش مطالعه در جامعه زمینه‌ساز رشد نخبگانی است

افزایش مطالعه در جامعه زمینه‌ساز رشد نخبگانی است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی، افزایش مطالعه در جامعه را زمینه ساز رشد نخبگانی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی به ریاست تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و با حضور اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در سالن جلسات شهید شفیع زاده استانداری برگزار شد.

تراب محمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با تأکید بر اینکه هر اندازه میزبان مطالعه در یک جامعه بیشتر باشد، آگاهی و رشد فکری در آن جامعه بیشتر خواهد بود، گفت: هر اندازه موضوع کتاب و کتابخوانی در بین قشر جوان و نوجوان مورد توجه قرار گیرد، نخبگان جامعه افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان، تأکید کرد: قانون باید اجرا شود و شهرداری های استان حتماً باید نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها اختصاص دهند تا در همان شهر هزینه شود. همچنین ۳۰ درصد این پرداختی نیز باید به حساب متمرکز استان واریز شود تا امور جاری و توسعه ای همه کتابخانه های عمومی سراسر استان به صورت متوازن پیش برود.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان گفت: در دو سال گذشته اعضای کتابخانه های عمومی استان ۱۱۵ درصد و امانت کتاب بالای ۲۸۰ درصد رشد را نشان می دهد. طی یک سال گذشته نیز با افتتاح کتابخانه های جدید در استان همانند کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه ای در پهرآباد از لحاظ افزایش فضاهای فیزیکی کتابخانه ای نیز استان در بین ۳ استان برتر کشور بوده  است.

بابایی ادامه داد: سال گذشته با اجرای ۳ پویش، مردم کتاب های مازاد خود را به کتابخانه ها اهدا کردند و خرید بالای ۱۰ میلیارد نیز داشتیم که در این خصوص نیز رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی افزود: به دنبال اجرای طرح های جدید مانند کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و جهاندیدگان برای اولین بار در کشور هستیم تا بیشتر بتوانیم جامعه هدف را در کتابخانه ببینیم.

قائم مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: رویکرد شهرداری در قبال کتاب و کتابخانه مثبت بوده و شهردار تبریز در همه جلسات بر لزوم خرید کتاب توسط شهرداری و اهدای آن به کتابخانه های مدارس دولتی تأکید دارد.

تیزباز افزود: شهرداری تبریز امسال تاکنون ۳.۶ میلیارد تومان، سال گذشته ۱۴.۴ میلیارد تومان و سال قبل از آن ۹.۵ میلیارد تومان از سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها را به اداره کل کتابخانه های عمومی استان پرداخت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =