شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲

با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

چهارمین دوره از دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی با حضور ۱۰۰ نفر از کتابداران سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۸ مرداد در راستای آموزش کتابداران برای فراگیری مهارت‌های طراحی کسب‌وکار و انتقال این آموخته‌ها به اعضا و کاربران در اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، چهارمین دوره مدرسه تابستانی با موضوع «طراحی خدمات برای کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی» با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد؛ سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی؛ محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اعضای هیئت علمی دانشگاه علی شعبانی از دانشگاه تهران، منصور کوهی رستمی از دانشگاه شهید چمران، هاشم عطاپور، دانشگاه تبریز و فراگیرانی از ۳۱ استان کشور به کار خود پایان داد.

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

در این مراسم سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد افزایش مهارت کتابداران را محور برگزاری دوره‌های آموزش تابستانی عنوان و اظهار کرد: تغییر در نگرش کتابخانه از اقدامات سنتی و طراحی افق‌های تازه برای کتابداران از ضروریات حال حاضر کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یک پایگاه اجتماعی-فرهنگی پس از احصای نیازهای کاربران، مسئولیت طراحی و ارائه خدمات مربوط به حوزه کسب و کار را در کنار وظایف کتابخانه ای برعهده  کتابداران قرار داده و از سال گذشته نیز  اقدامات مؤثری در این راستا انجام داده است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد گفت: لازمه اثربخشی این آموزش‌ها و تحقق اهداف در این حوزه، پیگیری جدی و انتقال آموخته‌های دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی توسط کتابداران به اعضا و کاربران کتابخانه‌ها است که منجر به دستاوردهای خوبی در حوزه توسعه اقتصادی می‌شود.

میرعبداللهی خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم کتابخانه و در صدر آن کتابدار را در موقعیتی قرار دهیم که به افق های تازه ای در این رابطه بیاندیشند و البته دستیابی به این افق ها نیازمند آموزش است. از سوی دیگر به علت تمرکز دانشگاه ها به آموزش های تئوری، یک خلأ در آموزش مهارت ها ایجاد می شود که بر همین مبنا مدرسه های تابستانی با هدف مهارت آموزی طراحی می شوند.

وی با تأکید بر اینکه این آموزش ها تلنگری برای کتابدران است، افزود: ما معتقدیم آموزش مقدمه شکل گیری رفتار است و طبیعتاً با آموزش های کوتاه مدت نمی توان یک حرکت بنیادین و جدی را رقم زد، لذا کتابداران می توانند با پیگیری و گسترش آموزش هایی که می بینند زمینه شکل گیری رفتارها را فراهم کنند.

میرعبداللهی با تشریح اثربخشی این دوره های آموزشی گفت: در دو سال گذشته دو همایش بین المللی به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد که در این همایش ها شاهد حضور کتابدارانی که به صورت خودجوش به حوزه ارائه خدمات کسب و کار به کاربران ورود کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردند، بودیم. از این رو اثربخشی و آینده کتابدار کسب و کار و نقش آفرینی در اقتصاد جامعه مثبت است.

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به میزبانی این اداره کل برای دومین سال متوالی از رویداد مدرسه تابستانی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی گامی مهم برای توانمندسازی کارکنان در جهت ارائه خدمات مطلوب در کتابخانه های عمومی است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دست اندرکاران و کارکنان استانی در فراهم سازی امکانات مورد نیاز جهت برگزاری این دوره ها، گفت: تلاش کردیم با برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم امکانات رفاهی و اموزشی را برای فراگیران فراهم کنیم.

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

گفتنی است در پایان این مراسم از فراگیران برگزیده مدرسه تابستانی تقدیر شد.

گروه کارتنک:
فاطمه ابوالفتحی (قم)
زینب نوروزی (سیستان و بلوچستان)
سعیده موسی زاده (همدان)
حمیده خشنود (هرمزگان)
زهره احمدی (یزد)
بهاره قاسمی (خراسان رضوی)
سمانه معلم زاده (کرمان)
علی علی کرمی (همدان)

گروه بوک بُـرد:
فاطمه جلفایی (زنجان)
رضا شیرزاده (آذربایجان غربی)
فاطمه صدرا (آذربایجان شرقی)
آسیه سادات موسوی (البرز)
فاطمه خاکبازفرد (قزوین)
ماریه رحیمی (خراسان رضوی)
شکوفه منصوری (لرستان)
فاطمه سادات هاشمی (اصفهان)

گروه رشدنِت (شایسته تقدیر):
مهدی خلیلی‌نیا (تهران)
زهرا احیایی (تهران)
ناهید صالحی (فارس)
مائده نوری (خراسان شمالی)
عاطفه جعفری
معصومه پیروزفر (لرستان)
فرحناز جواهری (ایلام)
کویستان درویشی (کردستان)

گروه تسهیل گران نوین (شایسته تقدیر):
کیمیا اندیشمند (خوزستان)
یاسین صالح زاده (کرمانشاه)
معصومه امید (قم)
لیلا زادولی (آذربایجان شرقی)
مژگان یوسفی (مرکزی)
فریناز تورانی (فارس)
زهرا نوری نسب (کرمان)
فاطمه الزهرا ندیری (اردبیل)

منتخبان فردی:

مائده نوری (خراسان شمالی)

معصومه پیروزفر (لرستان)

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =