سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

کتابدار منتخب مدرسه تابستانی عنوان کرد؛

کتابخانه‌ها به عنوان قلب تپنده فرهنگی می‌توانند در طراحی خدمت موفق عمل کنند

کتابخانه‌ها به عنوان قلب تپنده فرهنگی می‌توانند در طراحی خدمت موفق عمل کنند

کتابدار نمونه مدرسه تابستانی گفت: رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متحول شده و همسویی با این رسالت و اقدامات مؤثر کتابداران در طراحی خدمت اثرات مثبتی بر جامعه می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل علی، علی کرمی، کتابدار نمونه و حائز رتبه برگزیده همایش‌ بین الملی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک با بیان اینکه رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تغییر کرده، گفت: به عنوان یک کتابدار و فراتر از آن به عنوان یک خدمتگزار برای رسیدن کتابخانه‌ها به جایگاه حقیقی خود در جامعه نیازمند طراحی خدمات برای اعضا با هدف اثرگذاری بیشتر این نهاد فرهنگی در جامعه هستیم.

این کتابدار فعال و نمونه کتابخانه عمومی قدس روستای ویان استان همدان، ادامه داد: ما در راستای این هدف، دوره‌های الگوسازی و طراحی برش را آغاز کردیم و با جلب اعتماد عمومی اهالی روستا امروز بیش از ۴۰۰ کارگاه در حوزه پوشاک به واسطه همین حضور و استفاده از دوره‌های آموزشی کسب و کار در روستای ویان راه اندازی شده است.

کتابخانه‌ها به عنوان قلب تپنده فرهنگی می‌توانند در طراحی خدمت موفق عمل کنند

وی افزود: در حال حاضر  بیش از ۲۰۰ واحد فروشگاهی نیز احداث شده که از صفر تا صد محصولات عرضه شده توسط خود اهالی تولید می‌شود و تلاش می کنیم روستای ویان را به عنوان مهد پوشاک منطقه و کشور معرفی کنیم.

علی­کرمی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها قلب تپنده فرهنگی هستند که می‌توانند در طراحی خدمت موفق عمل کنند، افزود: بیش از ۱۲ دوره کلاس‌های آموزشی برای توانمندسازی و ورود هنرجویان به عرصه کسب و کار در کتابخانه روستای ویان ارائه می‌شود که در ادامه با همکاری و هماهنگی سازمان های دولتی بخصوص فنی و حرفه‌ای گواهی مهارت برای این عزیزان صادر می‌شود. بعد از دریافت تسهیلات بسیاری از این هنرجوها توانستند با راه‌اندازی کارگاه‌ صاحب شغل شده و کسب درآمد کنند.

کتابخانه‌ها به عنوان قلب تپنده فرهنگی می‌توانند در طراحی خدمت موفق عمل کنند

وی با اشاره به استقبال گسترده‌ از این دوره‌های آموزشی گفت: بعد از توانمندسازی و تخصصی شدن هنرجویانی که در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند از همین افراد برای آموزش سایر متقاضیان و استفاده از فضای سایر کتابخانه‌ها برای برپایی نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان و استان استفاده می کنیم. امید است با همکاری مسئولان وسعت برگزاری این نمایشگاه‌ها گسترده‌تر شده و به سطح ملی برسد.

وی در پایان با تقدیر از همت و تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ارائه خدمات کسب و کار از اثرات مثبت اجتماعی و اقتصادی این اقدام در آینده خبر داد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 17 =