شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

در یک اقدام فرهنگی صورت گرفت؛

اهدای کتاب توسط زوج گردشگر ژاپنی به کتابخانه شهید رجایی پارس آباد

اهدای کتاب

زوج گردشگر ژاپنی در بازدید از کتابخانه شهید رجائی پارس آباد ۲۳۰ عنوان کتاب به این کتابخانه اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، زوج گردشگر ژاپنی در جریان حضور در شهرستان پارس‌آباد از کتابخانه عمومی شهید رجائی این شهرستان بازدید کردند.

این زوج گردشگر ژاپنی به نام می­کی­کامیاما و همسرش جوریا کامیاما، تعداد ۲۳۰ نسخه کتاب در حوزه کودک و نوجوان به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون ریال به کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان پارس‌آباد اهدا کردند.

گفتنی است، می­کی کامیاما،  دانش آموخته مقطع دکترای رشته ایران شناسی از دانشگاه توکیو و همسرش جوریا، دانشجوی دکترای زبان وادبیات فارسی، گرایش ادبیات دوران مشروطه دانشگاه توکیو هستند که طی سفر به شهرستان پارس آباد و بازدید از بخش های مختلف کتابخانه شهید رجائی پارس آباد با منابع موجود در موضوعات گوناگون آشنا شدند. این زوج جوان ژاپنی برای پنجمین بار به ایران سفر کرده اند و حضور در مناطق مختلف و بین اقوم گوناگون را باعث آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران می دانند. آن ها در این دوره از سفرهای خود برای آشنایی با آداب و رسوم مناطق ترک نشین از شهر های تبریز، پارس ۀباد و اردبیل دیدن خواهند کرد.  این گردشگران ژاپنی  بقعه شیخ صفی را بسیار باشکوه توصیف کردند و این عصر فرهنگی و تاریخی را از نظر معماری حائز اهمیت دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 4 =