پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

رئیس اداره زندان‌ رامهرمز خبر داد؛

مددجویان زندان رامهرمز از جشنواره کتابخوانی رضوی و برنامه‌های فرهنگی استقبال کردند

جشنواره رضوی در زندان رامهرمز

رحیم قنواتی، رئیس اداره زندان‌ رامهرمز از استقبال مددجویان زندان این شهرستان از سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، امین قنواتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمز به منظور برنامه ریزی برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در زندان رامهرمز با رحیم قنواتی، رئیس اداره زندان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

قنواتی، رئیس اداره زندان رامهرمز، جشنواره کتابخوانی رضوی را از پرطرفدارترین برنامه‌های فرهنگی در بین مددجویان زندان رامهرمز برشمرد و گفت: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز با استقبال گسترده مددجویان همراه خواهد بود.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی همواره در زندان‌ها مورد استقبال بوده و ما آثار آن را به خوبی مشاهده کرده‌ایم، وقتی فردی با کتاب آشنا می‌شود، می‌تواند مسیر روشن تری در زندگی پیدا کند. جامعه‌ای که از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرد، باید برای پذیرش آسیب‌های اجتماعی نیز خود را آماده کند.

قنواتی گفت: یکی از شعارهایی که همواره مجموعه امور زندان به دنبال تحقق آن است، بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه، پس از دوران محکومیت است؛ در این راستا کتاب و کتابخوانی یکی از ابزارهای اساسی در بازپروری زندانیان است.

وی با قدردانی از مجموعه کتابخانه های عمومی رامهرمز و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در ادوار گذشته یکی از برنامه های فرهنگی پرطرفدار در میان مددجویان زندان رامهرمز بود که امید است با فراهم کردن مقدمات، سیزدهمین دوره از این جشنواره نیز با استقبال خوب مددجویان مواجه شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمز نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب رحیم قنواتی به سمت رئیس اداره زندان رامهرمز، بیان داشت: زندان فرصت مناسبی برای بازپروری، بازسازی و تغییر دیدگاه‌های مددجویان است، که این فرصت را می‌توان با مطالعه، آموزش های متنوع و برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی پر کرد؛ چراکه در حین اجرای این برنامه‌ها ممکن است حرکت و مطالعه یک کتاب باعث هدایت و تعیین مسیر مددجو شود.

امین قنوانی اظهار داشت: امید است در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج مطالعه و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه فعالیت‌هایی انجام دهیم که منتج به موفقیت‌های بیشتر شود.

وی افزود: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده که در عناوین و بخش های مختلف در حال برگزاری است.

گفتنی است، در این جلسه با حضور چند تن از همکاران فرهنگی، در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و سایر فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی در زندان رامهرمز به صورت مفصل گفتگو و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =