سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد؛

نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان

نشست دستگاه های فرهنگی استان همدان با موضوع جشنواره رضوی

نشست معاونان و کارشناسان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان همدان با موضوع هماهنگی برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، نشست معاونان و کارشناسان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع هماهنگی برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور سیدجوادمعینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد. در این جلسه  بخشنامه‌های مربوط به برگزاری این جشنواره و نحوه مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان

 سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: آشنایی با معارف اهل بیت(ع) به ما کمک می‌کند تا الگوی مناسبی در زندگی با توجه به سیره این اسوه‌های دینی داشته باشیم. خانواده هایی که زندگی خود را بر مدار اهل بیت(ع) استوار کردند، همیشه زندگی آرام، موفق و پربرکتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروزه می‌تواند به این امر کمک کند ورود فرهنگ به این مقوله است تا ارتباط انسان با نظام هستی را تعمیق بخشد. جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور می‌تواند با مشارکت دادن تمامی اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان  در حوزه آشنایی با سبک و سیره اهل بیت(ع)، برنامه جامع و عملیی برای سعادتمندی خانواده ها ارائه کند. جشنواره ای که با بخش‌های متنوع  این فرصت را به ما می دهد تا درک بیشتری از معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم و با تقویت مبانی دینی و توحیدی مسیر درستی برای زندگی خود مشخص کرده تا کمتر دچار ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری شویم.

معینی ادامه داد: اگر مدار زندگی ما با اندیشه‌های اهل بیت(ع) گره بخورد، هیچگاه دچار لغزش و تصمیمات نادرست در زندگی نخواهیم شد که این به سالم سازی شیوه زندگی خانواده وجامعه کمک خواهد کرد. با توجه به اهمیت این موضوع از تمامی دستگاه های فرهنگی استان درخواست می شود، یاریگر کتابداران در برگزاری جشنواره‌ای شوند که خود یاریگر خانواده ها در آموزش و پرورش فرزندان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره قبلی این جشنواره ۴۱ هزار نفر از مردم عزیز استان در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند که امیدوارم با تلاش همکاران کتابخانه‌های عمومی و هم افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی در دوره سیزدهم هم شاهد مشارکت بهتری نسبت به سال های گذشته باشیم.

نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 1 =