سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری؛

تلاش مجموعه کتابداران، هم ستودنی و هم عبادت است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با کارکنان ستاد اداره‌کل کتابخانه‌های استان گفت: تلاش مجموعه کتابداران هرمزگان، هم ستودنی است و هم عبادت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و هفته وحدت، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بازدید از کتابخانه آیت الله طالقانی بندرعباس با کارکنان ستاد اداره کل کتابخانه های استان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور نماینده محترم مجلس خبرگان در جمع کارکنان این اداره کل خاطرنشان کرد: حجت الاسلام ابراهیمی هم در حوزه و دانشگاه و هم از تریبون نماز جمعه در خصوص توسعه کتابخانه ها و ترویج کتاب و کتابخوانی رهنمودهای ارزشمندی را ارائه می نماید.

وی افزود: حضرت محمد(ص) پیام آور مهر و رحمت برای مردم است و مطالعه احادیث و روایات ایشان در ایجاد وحدت میان مسلمانان نقش ارزنده ای دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت بزرگ جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در سیزدهمین دوره این جشنواره بخش مرتبط با حضرت محمد(ص) به عنوان بخش ویژه به جشنواره اضافه شده که فرصت کم نظیری برای شناخت بیشتر خاتم الانبیا(ص) به مردم، علی الخصوص کودکان و نوجوانان، با ابزار کتاب فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کتاب محور در کشور است که با قالب ها و بخش های متنوع با کمک کتاب به ترویج کتاب در میان خانواده ها می پردازد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی ضمن عرض تبریک فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی و هفته وحدت بیان داشت: استاد شهریار از جمله شاعرانی است که دیوانش را با مدح پیامبر(ص) زینت داده و اشعاری در منقبت او سروده است. لزوم روشنگری پیامبر(ص) و معصومین(ع) را در شعر «اتصال به معبود»، به روشنی توضیح می دهد که پیامبران و امامان جهت هدایت و روشنگری انسان آمده اند و در این میان حضرت محمد(ص) را سرآمد همه انبیا می داندکه با کامل ترین دین مایه هدایت انسان است.

وی تصریح کرد: خداوند و فرشتگان درود می فرستند بر مردمی که خوبی ها را به مردم یاد می دهند و کسانی که در کتابخانه فعالیت می کنند به طور قطع باعث تزریق خوبی ها در جامعه می شوند و چنین انسانهایی هم ردیف با پیامبران هستند و فرشتگان و تمام موجودات عالم بر آنها درود می فرستند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: مجموعه کتابداران هرمزگان باید بر خود ببالند و افتخار کنند که زمینه فراگیری علم و دانش را فراهم می کنند که هم ستودنی و هم عبادت است و نقش افرادی که در کتابخانه فعالیت می کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امیداورم در این ایام، سیره پیامبر(ص) را به عنوان الگو در تمامی کارهایمان قرار دهیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =