جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برگزار شد

انجمن شهرستان یزد

جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، جلسه مشترک کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به ریاست ابوالفضل اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد و با حضور محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمد رضایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رضایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با بررسی مصوبات جلسه پیشین انجمن به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری و همچنین  ویژه برنامه های هفته کتاب پرداخت.

ابوالفضل اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد اظهار داشت: کتابخانه های عمومی چشم انداز بسیار خوبی دارند و در بین نهادهایی که فعالیت فرهنگی انجام می دهند، بالاترین اقدامات را داشته و ان‌شاءالله همکاری شهرداری‌ها نیز در این زمینه استمرار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی با ساختن زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی آغاز می‌شود، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی باید بر اساس فرهنگ غنی مردم منطقه و براساس الگوی اسلامی ایجاد شود.

در ادامه این نشست محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، ضمن تشکر از حمایت های مجموعه شهرداری های حمیدیا، شاهدیه و یزد، اظهار داشت: در حال حاضر اگر اتفاقاتی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال رخ دادن است، به دلیل پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: سند این کتابخانه پس از ۳۰ سال به نام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ثبت شد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش ناشنوایان و نابینایان کتابخانه مرکزی برای اولین بار گفت: با توجه به نیاز این قشر از جامعه، در صدد گسترش خدمات این واحد هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اجرای موفق ساعت کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد خبر داد و گفت: کلاس‌های ویژه کتابخوانی با عنوان زنگ کتابخوانی در هشت مدرسه مناطق ۱ و ۲ شهرستان یزد برگزار شد و افزون بر یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز در این کلاس‌ها شرکت کردند.

محمدمحسن رفیعی در پایان از راه اندازی کتابخانه سیار در روستاهای بخش مرکزی یزد خبر داد.

گفتنی است، اجرای طرح «کتاب، یزد، فرهنگ» به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان، راه اندازی کتابخانه سیار در روستاهای بخش مرکزی یزد، پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها و راه‌اندازی پیک کتاب از مصوبات مهم این جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =