جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

عبدالجبار کاکایی؛

استاد بهمنی، جان غزل معاصر ایران است

بزرگداشت استاد محمدعلی بهمنی

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرای معاصر در مراسم بزرگداشت «استاد محمدعلی بهمنی»، که به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان برگزار شد، گفت: استاد بهمنی «جان غزل» معاصر ایران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، آیین گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت نام نامیرای غزل معاصر، زنده یاد محمدعلی بهمنی، با حضور عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه سرا؛ فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی و دوستداران شعر و ادب فارسی در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.

عبدالجبار کاکایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی اظهار داشت: در کنار مزار مولانا خبر آسمانی شدن استاد بهمنی را شنیدم و به یادش اشعار مولانا را زمزمه کردم و آن لحظات را هرگز فراموش نمی‌کنم.

این شاعر و ترانه سرا از رویکرد اخلاقی و رویکرد تکنیکی به اشعار بهمنی پرداخت و افزود: نگاه محمدعلی بهمنی به مرگ به مانند نگاه مولانا بود و وجوه شباهت بهمنی و مولانا را خیلی زیاد می‌بینم.

استاد بهمنی، جان غزل معاصر ایران است

این منتقد ادبی با اشاره به ۳۰ سال دوستی صمیمانه با بهمنی به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: مهربانی استاد فقید مستمر و گسترده بود. شعر بهمنی نگاه من را متفاوت کرد. پس از شنیدن غزلی از کتاب «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» از زبان سهیل محمودی سه سال پیش از انتشار رسمی این اثر، واژه واژه آن در جان من اثر گذاشت. این اشعار مثل آینه بغل خودرو مرا متوجه راه رفته و پشت سر کرد و از آن‌جا رنگ و روی شعر من عوض شد.

در این مراسم بعضی از شاعران شاخص استان هرمزگان مانند منوچهر ضیایی، ایرج انصاری فرد، فاطمه شایگان، امیرحسین شهابی، شایان محسنی و یعقوب سهوزاده و ایمان مرصعی از خراسان به شعرخوانی پرداختند.

در پایان مراسم از برگزیدگان نخستین مسابقه ادبی دلنوشته «به یاد استاد» قدردانی شد و سپس شاعران برای قرائت فاتحه بر مزار روانشاد محمدعلی بهمنی حضور یافتند.

گفتنی است، مسعود بهمنی، برادرزاده استاد فقید نیز در این مراسم حضور داشت.

استاد بهمنی، جان غزل معاصر ایران است

استاد بهمنی، جان غزل معاصر ایران است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 2 =