یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

استاندار لرستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد؛

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

انجمن لرستان

استاندار لرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان استان به ریاست ابوطالب شفقت، استاندار و با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ امیرحسین ابراهیمی، مدیرکل امور اجتماعی؛ فریبا ولی پور، مدیرکل امور بانوان استانداری؛ بهزاد شاکرمی، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

استاندار لرستان در این جلسه با تأکید بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای استان با اولویت پیشرفت فیزیکی، گفت: اعتبارات لازم به کتابخانه‌هایی که امسال به اتمام می‌رسند، تخصیص داده شود.

ابوطالب شفقت با تأکید بر اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی باید فعالیت‌های تبلیغاتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی در حوزه ترویج کتابخوانی را دنبال کند، افزود: انتظار می‌رود صدا و سیما نیز در دعوت مردم به مطالعه جدیت به خرج دهد.

وی کتاب خواندن را یک مسئله بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: باید مردم به ویژه جوانان را به کتاب خواندن تشویق کنیم. انتظار می‌رود دانشگاهیان، معلمان، دانش‌آموزان و والدین، افراد را به خواندن کتاب سوق دهند؛ چراکه کتاب خواندن دانش، آگاهی و نشاط را به همراه دارد.

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های نیمه ‌تمام کتابخانه‌ای استان، گفت: ۱۳ سال پیش تصمیم گرفته شد کتابخانه ۱۷ شهریور، قدیمی‌ترین کتابخانه شهر خرم آباد، به ‌منظور ایجاد خیابان تخریب و طبق تفاهم‌نامه کتابخانه دیگری در بوستان معلم توسط شهرداری احداث و در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار داده شود. این پروژه با وجود گذشت ۱۳ سال تنها دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دیوارچینی‌های آن به تازگی شروع شده و تکمیل این طرح از نیازهای ضروری شهر خرم‌آباد است.

وی افزود: کتابخانه عمومی شماره ۲ الشتر (مرکز شهرستان سلسله) ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تأمین اعتبار آمادگی تجهیز آن وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان درباره فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز عنوان کرد: زیربنای این طرح فرهنگی هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع است که ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان و ۱۲۰ میلیاد ریال برای تجهیز آن هزینه شده و اکنون موجودی کتاب‌های آن حدود ۴۰ هزار جلد است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ کتابخانه در دست احداث در استان وجود دارد که ۶ مورد از آنها در تعهد اداره کل راه و شهرسازی و چهار مورد نیز در دست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و برای تکمیل و بهره‌برداری ساختمان‌های آنها یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به نقش مهم جشنواره کتابخوانی رضوی در ترویج کتابخوانی، افزود: جشنواره رضوی ویژه سه گروه سنی خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در سه بخش فردی، خانواده و مکتوب برگزار می‌شود. انتظار می‌رود ادارات مرتبط همکاری‌های لازم را در برگزاری بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور داشته باشند.

تکمیل پروژه های ساخت کتابخانه ای در استان، خرید دو دستگاه خودرو به منظور راه اندازی کتابخانه سیار، برگزاری برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و مشارکت دستگاه های اجرایی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این جلسه از پوستر اهدای کتب دفتر مدیران دستگاه های اجرایی به کتابخانه های عمومی رونمایی شد.

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

گفتنی است، پیش از این جلسه، ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با حضور در کتابخانه مرکزی خرم آباد، از بخش های مختلف کتابخانه بازید کرد و پس از گفتگو با سرپرست و کتابداران به عضویت کتابخانه مرکزی درآمد.

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای لرستان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =