پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

فرماندار سیب و سوران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛

کتابخانه‌های عمومی از مراکز مهم فرهنگی هستند

انجمن سیب و سوران

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیب و سوران به ریاست فرشاد گرگیج، فرماندار شهرستان و اعضای انجمن در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیب و سوران به ریاست فرشاد گرگیج، فرماندار شهرستان و با حضور اعضای انجمن در فرمانداری برگزار شد.

فرشاد گرگیج، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پس از عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از رزمندگان جبهه مقاومت و شهید سیدحسن نصرالله، گفت: باید از این اسطوره ها درس اخلاق گرفت و برنامه های فرهنگی متناسب این ایام جهت بزرگداشت یاد این شهیدان در کتابخانه های عمومی و دیگر مراکز فرهنگی شهرستان برگزار کرد.

فرماندار سیب و سوران کتابخانه های عمومی را از مکان های فرهنگی و ظرفیتی بی بدیل در شهرستان دانست و گفت: باید فرزندان خود را به استفاده از منابع کتابخانه های عمومی تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی افزود: باید خیرین گرانقدر را برای تهیه کتاب های کمک آموزشی و درسی پای کار آورد تا در کنار مطالعه عمومی در کتابخانه ها دانش آموزان از این کتاب های کمک آموزشی و درسی استفاده کنند.

فرشاد گرگیج در پایان از شهرداری های شهرستان خواست نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها را محاسبه و در اسرع وقت پرداخت کنند تا کتابخانه های عمومی در تامین هزینه های جاری خود با مشکل مواجه نشوند.

میراحمد هاشم زهی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سیب و سوران نیز پس از تقدیر از فرماندار شهرستان به منظور تشکیل این جلسه به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخت و گفت: باید همه مصوبات این جلسات اجرایی شود تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان نهادینه شود.

هاشم زهی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده و تجهیزات جدیدی که به مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان اضافه شده، ارائه کرد.

وی در ادامه این جلسه از برنامه های فرهنگی کتابخوانی که در کتابخانه های شهرستان اجرا شده یا در حال برنامه ریزی برای اجرا است، گزارشی ارائه کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 2 =