سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

با حضور اعضای حقیقی و حقوقی؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریمان برگزار شد

جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های  عمومی شهرستان فریمان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریمان با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریمان به ریاست امیر ذاکری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در  ابتدا امیر ذاکری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فریمان با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، رهبر حرب الله لبنان و تبریک وعده صادق ۲ نیروهای مسلح کشور، گفت: شروع مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یکی از عوامل افزایش آمار استفاده از فضاهای مجازی برای انجام تحقیقات و پروژه‌های درسی است. در نظر داشته باشید که متاسفانه در بیشتر مواقع این امر نه تنها بر دانایی و آگاهی نسل آینده کشور نمی‌افزاید بلکه باعث ایجاد گره‌های کور در ذهن آن‌ها می‌شود. لذا در این برهه زمانی، کتاب، تنها وسیله‌ای است که پاسخگو و راهگشای این گره‌های کور در اذهان می‌شود.

ذاکری برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان را یکی از عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

در ادامه ابوالقاسم عظیمی، شهردار فریمان گفت: یکی از رفتارهای مرسوم و متداول افراد در جامعه، الگوپذیری به ویژه از سوی افراد شناخته شده است؛ لذا اگر قصد داریم در حوزه کتاب و کتابخوانی روندی رو به رشد تجربه کنیم ابتدا باید به عنوان مدیر، مسئول و ... در این مسیر حرکت کنیم.

وی پیشنهاد اختصاص زمانی از سوی مدیران برای مطالعه در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان را مطرح کرد.

زهرا حسینی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریمان گفت: افتخار می‌کنم که جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مختص فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دانایی و آگاهی است. کتاب تنها دوستی است که بدون هیچ قضاوت و داوری به ما آگاهی می دهد و باعث آرامش روح و روان انسان در زندگی می شود.

وی در پایان به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در نیمه اول سال پرداخت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =