دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در دیدار دبیرکل نهاد تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت مصلاهای نماز جمعه برای ترویج کتاب و کتابخوانی

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت مصلاهای نماز جمعه در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با روش‌هایی نظیر برپایی نمایشگاه‌های کتاب تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که یک‌شنبه ۲۹ مهرماه برای شرکت در مراسم شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «پاییز آمد» به زنجان سفر کرده بود، با حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، نماینده جدید ولی فقیه در استان زنجان دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر مردم زنجان در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور، افزود: باید از ظرفیت جبهه فرهنگی استان زنجان در زمینه کتاب و کتابخوانی به‌ویژه اجرای پویش‌های کتابخوانی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، مدارس و کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که با همگرایی این مراکز می‌توان شاهد رونق و توسعه فرهنگ کتابخوانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره اهمیت مقوله کتاب نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهتمام ویژه ایشان به این امر گفت: بر همین اساس همه ما وظیفه داریم که در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها، اولویت ویژه‌ای برای کتاب در نظر بگیریم.

ضرورت استفاده از ظرفیت مصلاهای نماز جمعه برای ترویج کتاب و کتابخوانی

همچنین مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست با اشاره جایگاه کنونی کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: در چند سال اخیر کتابخانه‌های عمومی از تعریف سنتی فاصله گرفته‌اند و رویکردهای نوین و خدمات و مأموریت‌های جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریتی در کتابخانه‌های استان زنجان اقدامات بسیار شاخصی در زمینه خدمات نوین کتابخانه‌ای نظیر ایجاد تالار علم و خلاقیت و کلینیک تخصصی خواندن، صورت گرفته است، تصریح کرد: استان زنجان نمونه موفقی در این زمینه است که می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد

دبیرکل نهاد در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی باشیم.

گفتنی است، در این دیدار علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 10 =