چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع)؛

کتاب «امام محمدباقر (ع)» در کتابخانه علامه دلیجانی جمع خوانی شد

جمع خوانی کتابخانه علامه دلیجانی

هم‌زمان با شهادت امام پنجم شیعیان، کتاب «امام محمدباقر (ع)» در بخش کودک کتابخانه علامه دلیجانی دلیجان معرفی و جمع خوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکزی، به مناسبت شهادت پنجمین پیشوای علم و هدایت، کتاب «امام محمدباقر (ع)» در بخش کودک کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی شهر دلیجان معرفی و جمع خوانی شد.

زینب سادات سیدی، مسئول کتابخانه علامه دلیجانی گفت: مجموعه کتاب «۱۴ قصه؛ ۱۴ معصوم (ع)» در چهارده جلد جداگانه برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است. کتاب‌هایی که هر یک گویای زندگی یکی از ائمه اطهار (ع) هستند و تألیف آن‌ها را حسین فتاحی و تصویرگری آن را محمدرضا دادگر بر عهده داشته است.

سیدی افزود: داستان اولین جلد از این کتاب‌ها با زندگی خاتم‌الانبیاء، حضرت محمد (ص) آغاز شده و آخرین جلد هم به زندگی امام موعود، حضرت مهدی (عج) اختصاص پیدا کرده است و جلد هفتم این مجموعه مربوط به زندگی امام محمدباقر (ع) است که با حضور کودکان شهر دلیجان در کتابخانه علامه دلیجانی جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: از بارزترین ویژگی‌های این داستان‌ها می‌توان به‌سادگی و روانی زبان نگارش اشاره کرد؛ به دلیل همین سادگی، داستان‌ها برای کودکان و نوجوانان قابل‌درک و جذاب شده است. نویسنده این کتاب، ضمن رعایت سندیت وقایع تاریخی هر داستان و ذکر نام دقیق شخصیت‌ها، مکان‌ها و تاریخ‌ها، سعی کرده تا جنبه داستانی آثار موردنظر را هم حفظ کند. به‌این‌ترتیب علاوه بر بازنگری حوادث و شرح زیبایی‌های زندگی چهارده معصوم (ع)، خواننده به پیگیری هر داستان و مراجعه به کتاب بعدی تشویق می‌شود.