شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی کشور در نخستین روز از هفته «گرامیداشت مقام معلم»

لوگو نهاد

همزمان با فرارسیدن هفته «گرامیداشت مقام معلم» ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با برگزاری ویژه برنامه‌هایی به استقبال این مناسبت رفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اردبیل روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت و همزمان با نخستین روز از هفته «گرامیداشت مقام معلم» شاهد حضور رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های این استان در مدارس فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود. از برگزیدگان مسابقات نقاشی و خلاصه‌نویسی با موضوع کتاب و خانواده و زن نیز در این روز تقدیر خواهد شد. برپایی تورهای کتابخانه‌‌گردی برای دانش‌آموزان و مربیان مدارس، حضور کتابداران در مدارس و تقدیر از معلمان تلاشکر در حوزه ترویج کتابخوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخانه‌ای میان اعضای کتابخانه‌ها با موضوع شهید مرتضی مطهری و معلم، دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این روز را تشکیل می‌دهند.

کتابداران فاروج در استان خراسان‌شمالی نیز شاهد مراسم دیدار با معلمان در قالب حضور در مدرسه‌ای که یکی از کتابداران در آنجا تدریس می‌کند، به استقبال نخستین روز از هفته «گرامیداشت مقام معلم» می‌روند. برگزاری اردوی فرهنگی تفریحی در اردوگاه امام حسن‌مجتبی(ع) در روستای زوارم در شهرستان شیروان با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز پایه ابتدایی و راهنمایی این روستا و همچنین برگزاری مسابقه کتاب‌شناسی با موضوع کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) شهید مرتضی مطهری دیگر برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی در این روز است.

همچنین برگزاری مسابقه مشاعره، مسابقه نامه‌ای به معلم، شعرخوانی کتابِ «هم روزنامه هم کلوچه» و برگزاری نمایشگاهی از آثار شهید مطهری نیز بخشی از برنامه‌های کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم در روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت است.

بوشهری‌ها نیز در این روز ابتدا از معلمانی که در تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر می‌کنند، سپس در برنامه‌ای دیگر از برگزیدگان مسابقه نقاشی بین دانش‌آموزان کتابخانه عمومی شهدای شهر وحدتیه شهرستان دشستان تقدیر می‌‌شود.

حضور اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در برنامه مشترک و نمادینِ استانی تکریم از معلمانِ ماندگار با حضور مسئولان استانی، مهم‌ترین برنامه این اداره کل در روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت خواهد بود.

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «عرفان حافظ» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت با حضور جمعی از معلمین مدارس رشت و تقدیر از آنها در کنارِ برگزاری نشست کتاب‌خوان مدارس در رضوانشهر نیز برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در نخستین روز هفته «گرامیداشت مقام معلم» را شامل می‌شود.