یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

ویژه برنامه‎های کتابخانه عمومی رسالت زوارم به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم

زوارم شيروان

مسئول کتابخانه رسالت زوارم شیروان از برگزاری برنامه‎های متنوع فرهنگی به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، فاطمه قدرتی زوارم، مسئول کتابخانه رسالت زوارم شیروان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم در این کتابخانه خبر داد.


نمایشگاه عکس و آثار شهید استاد مرتضی مطهری

قدرتی بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت روز معلم نمایشگاه کتابی با همین موضوع در کتابخانه رسالت زوارم در معرض دید مراجعین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است. در این نمایشگاه کتاب‌های استاد مطهری به نمایش گذاشته شد تا مراجعین به ویژه جوانان با کتاب‌های استاد آشنا شوند.
 

برگزاری جلسه روان‌خوانی کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» توسط کودکان


وی ادامه داد: جلسه جمع‌خوانی و روانخوانی کتاب «هم روز نامه هم کلوچه» یکی از ۵۰ کتاب منتخب سال ۹۵، (کتاب‌خوان ماه اردیبهشت) باهدف ترغیب کودکان به کتاب و کتابخوانی و همچنین تقویت روانخوانی کودکان در بخش کودک کتابخانه رسالت زوارم برگزار شد؛ در پایان این برنامه به کودکانی که در این جمع‌خوانی بهترین اجرا را داشتند، هدایایی اهدا شد.

قدرتی اضافه کرد: «هم روزنامه هم کلوچه» سروده مریم هاشم‌پور است؛ کتابی جذاب با شعرهایی دلنشین و تصاویری که حاصل تلاش خانم مریم حسن‌نژاد است. این کتاب دربرگیرنده ۱۵ شعر ساده و کودکانه مانند چاله‌های آب، لنگه کفش نی‌نی، برف و بچه سوسک، کوکوی بابا، سه تا لیوان سه تا بشقاب، خروس خاله خانم، باد تند ترانه ابرها و مادر است.  
 

برگزاری اردوی تفریحی فرهنگی در اردوگاه امام حسن مجتبی(ع) روستای زوارم
 

مسئول کتابخانه رسالت زوارم شیروان ادامه داد: به مناسبت روز معلم، با حضور اعضای فعال کتابخانه و کلیه دانش‌آموزان پایه ابتدایی و راهنمایی، معلمین و مسئولین مرکز بهداشت روستای زوارم و روحانی مستقر در روستا، اردویی فرهنگی تفریحی، با حضور ۱۵۰ نفراز دانش‌آموزان دختر و پسر پایه ابتدایی و راهنمایی در اردوگاه فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) برگزارشد. در این اردو  شرکت‌کنندگان علاوه بر استفاده از فضای طبیعی روستا از برنامه‌های فرهنگی از جمله بازی‌ها و مسابقات ورزشی(طناب زنی، رقص پا، حلقه زنی، طناب کشی) و مسابقه نقاشی باعنوان «من معلمم را دوست دارم» شرکت کردند.

 قدرتی افزود: با توجه به اینکه  سال ۹۵ از سوی نهاد کتابخانه‌ها به عنوان سال خواندن معرفی شده است و ترویج کتابخوانی از اهداف مهم کتابخانه‌های عمومی است، بدین منظور مسابقه کتابشناسی برای دانش‌آموزان پایه راهنمایی از  کتاب «جاذبه و دافعه علی (ع)» نوشته استاد مطهری برگزار و در پایان به برندگان جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.