یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

مشاور دبیرکل نهاد در نشست مدیران کل منطقه ۲ کشور؛

وحدت رویه، بهبود روش‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات از اهداف نشست‌های منطقه‌ای مدیران است

مدیران منطقه دو

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزاری نشست‌های منطقه‌ای را گامی در جهت وحدت رویه، بهبود روش‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات، تبادل تجارب و انسجام بیشتر مدیران دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، روح‌الله هاشمی‌ذاکر، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ششم مردادماه در نشست مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه ۲ که در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: برگزاری نشست منطقه‌ای بین استان‌ها به منظور وحدت رویه، بهبود روش‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات، تبادل تجارب، استفاده از نظرات یکدیگر، انسجام بیشتر مدیران، هم‌فکری و اصلاح امور است.

وی با بیان اینکه نتایج نشست مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه ۲ برای ۳۱ استان کشور ارسال می‌شود، گفت: نشست منطقه سوم نیز به در شهریور ماه برگزار و در آذرماه سال جاری نیز نشست منطقه چهار برگزار خواهد شد.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه این نشست از برگزاری همایش سراسری کلیه مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: این همایش به مدت دو روز در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

هاشمی‌ذاکر با اشاره به لزوم ارتباط نهاد کتابخانه‌ها با مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه نهاد مقید به تعامل و ارتباطات کامل با نمایندگان محترم مجلس می‌باشد، تأکید کرد: به‌زودی جلسات لازم با کمیسیون‌های مرتبط همچون کمیسیون فرهنگی مجلس جدید برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت تعأمل مدیران کتابخانه‌های عمومی استان‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعأمل مرتبط با این نمایندگان محترم در بالاترین سطح صورت گیرد تا در جریان فعالیت‌ها و مسائل کتابخانه‌های عمومی قرار گیرند.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تطبیق ساختار نیز گفت: مدیران کتابخانه‌های استان از تطبیق ساختار به عنوان یک فرصت و ایجاد ترغیب در خدمت‌گذاران نهاد استفاده کنند.

هاشمی‌ذاکر با اشاره به نقش مؤثر نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: مدیران علاوه بر انجام وظایف و مراعات حدود اختیارات، بایستی نقش بزرگوارنه را ایفا کنند، و باید از فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود بهترین استفاده را کرد.

وی در مورد حضور مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی با اشاره به رعایت موارد قانونی گقت: حضور در این شبکه‌ها باید بنا بر ضرورت و اقتضائات باشد، اگر هم حضور پیدا می‌کنید از خط قرمزها عبور نکنید.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به انتشار برخی ابلاغیه‌ها در فضای مجازی، ابراز کرد: متأسفانه برخی اسناد و ابلاغیه‌های اداری در فضای مجازی منتشر می‌شود، که مغایر با ابلاغیه‌های مراجع مربوطه است.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در نهاد کتابخانه‌ها انجام گرفته است، تصریح کرد: البته کارهای انجام نشده زیادی نیز در دستور کار داریم.

بر اساس این گزارش در بخش اول نشست مدیران کل استان‌های منطقه ۲؛ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و گلستان که با هدف وحدت رویه، بهبود روش‌ها و ارتقاء کیفیت خدمات برگزار شد، محمد اله‌یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، علی رمضانی مدیرکل منابع، اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل امور فرهنگی و اصغر گودرزی معاون اداره کل امور کتابخانه‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه خود را تشریح کردند و در بخش دوم این نشست محمدهادی ناصری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی، اعظم رشیدی ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی و سیامک محبوب مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه خود پرداختند.