چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

با حضور جمعی از مسئولان و همرزمان شهید؛

کتاب «شرح عاشقی» در اردبیل رونمایی شد

رونمایی کتاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین رونمایی کتاب «شرح عاشقی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و پاسداشت مقام شهدا، مصداق بارز جهادتبیین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، آیین رونمایی از کتاب «شرح عاشقی» شرح زندگی پژوهی شهید جهانبخش عباس زاده، با حضور پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ مصطفی آمون، مدیر کانون های فرهنگی مساجد استان و جمعی از علاقه مندان حوزه ادبیات پایداری و همرزمان و دوستان این شهید والامقام در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

کتاب «شرح عاشقی» در اردبیل رونمایی شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم شهدا را مایه عزت، افتخار و سربلندی کشور عزیزمان ایران دانست و اظهار داشت: شهدای والامقام با پیروی از حضرت امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان اسلام و دنیای کفر سینه سپر کردند و عزت و عظمت کنونی مرهون جانفشانی شهدا است.

وی توجه به توسعه و ترویج ادبیات پایداری و دفاع مقدس را یکی از ارکان مهم در کتابخانه های عمومی دانست و افزود: بخش مربوط به کتب دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی راه اندازی شده و بیشترین کتاب های مربوط به این حوزه در بخش مربوط به ادبیات پایداری کتابخانه مرکزی، ساماندهی و در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار گرفته است.

رضاقلیزاده حضور در یادمان های شهدا، تکریم مادران، همسران و فرزندان شهدا در مناسبت های مختلف را از برنامه های مستمر اداره کل کتابخانه های عمومی عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم فرهنگی سالانه در کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کتابخانه های عمومی است که رونمایی، معرفی کتاب و نقد و بررسی کتاب های این حوزه از جمله مهمترین برنامه ها به شمار می رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز طی سخنانی با اشاره به تقدیم بیش از ۳ هزار ۴۰۰ شهید از استان اردبیل در دفاع مقدس گفت: در بسیاری از موارد شاهد حضور پدران و فرزندان از یک خانواده و همچنین فرزندان و پدران شهید از یک خانواده هستیم.

وی شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی را ناشی از تأثیرپذیری از رهنمود های حضرت امام دانست و افزود: جوانان انقلابی با الهام از تعالیم اسلام و رهبری حضرت امام خمینی در پیش از انقلاب رژیم ستم شاهی را سرنگون کرده و در بعد از انقلاب اسلامی با حضور در جبهه ها از ارزش های امام و انقلاب و کشور دفاع کردند.

وی جامعه را نیازمند توجه و ترویج فرهنگ جبهه و شهادت دانست و افزود: در برهه کنونی گرامیداشت یاد شهدا و ترویج الگوهای رفتاری آنان از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

نویسنده کتاب نیز طی سخنانی کتاب «شرح عاشقی» را حول محور زندگان شهید جهانبخش عباس زاده دانست و گفت: در این کتاب سیره و سلوک و منش رفتاری این شهید بزرگوار مورد بررسی قرار گرفته و تهیه مستندات این کتاب با حساسیت کامل و تحقیقات میدانی و مصاحبه با دوستان و همرزمان آن شهید انجام شده است.

وی شهید عباس زاده را نمونه یک انسان پرورش یافته در مکتب اسلام دانست و افزود: سیره رفتاری در توجه به حلال و حرام، کمک به مظلومان و نیازمندان، توجه به آموزه های اسلام از محور های مهم شخصیتی آن شهید محسوب می شود.

یکی از دوستان این شهید نیز فتح قله های بلند علمی و توسعه و پیشرفت را در ناشی از ایثارگری شهدا و خانواده های آنان دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور عزیزمان ایران در سایه مجاهدات های دوران دفاع مقدس و در دوران های بعدی در سایه تلاش دانشمندان در عرصه های مهم علمی و دانش های نوین در اوج افتخار قرار دارد، عده ای دگراندیش با ترویج یأس و نامیدی در بین جوانان، سعی می کنند بین مردم و نظام فاصله انداخته و مردم را از بدنه نظام جدا سازند لذا لازم است با تبیین دستاوردهای انقلاب و پیشرفت های علمی مسیر امید آفرینی را ترویج کنند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی وصیت نامه شهدای استان، از کتاب « شرح عاشقی» نوشته علی محمدی که توسط انتشارات خط هشت منتشر شده است رونمایی شد.

کتاب «شرح عاشقی» در اردبیل رونمایی شد

کتاب «شرح عاشقی» در اردبیل رونمایی شد

کتاب «شرح عاشقی» در اردبیل رونمایی شد