پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

همزمان با هفته کتاب؛

ویژه برنامه «ساعت به وقت شعر» در دورود برگزار شد

دورود

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دورود، همزمان با هفته کتاب ویژه برنامه «ساعت به وقت شعر» در کتابخانه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، آیین نقد و بررسی کتاب و تجلیل از شاعران بومی شهرستان دورود تحت عنوان«ساعت به وقت شعر» با حضور محمدتقی عزیزیان، مسئول انجمن اهل قلم شاخه لرستان؛ کوروش رشنو، مسئول انجمن داستان هزار و یک شب؛ محمد جوکار، مسئول انجمن ادبی حافظ؛ رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و جمعی از فعالان فرهنگی، اهالی فرهنگ و ادب شهرستان دورود در کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

ویژه برنامه «ساعت به وقت شعر» در دورود برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ابتدای نشست، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، ارتقاء کمّی و کیفی فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی فرهنگی کشور عنوان و تصریح کرد: ملتی که با کتاب عجین باشد، ملتی اهل اندیشه خواهد بود و آنکه اهل اندیشه باشد فعالیت‌های روزمره خود را بر مدار منطق و واقع‌بینی طرح‌ریزی خواهد کرد.

رضا مختارپور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد هرچند سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت از دریچه کتاب، شرط اولیه برای ترویج کتابخوانی است؛ اما از فعالان حوزه کتاب انتظار می‌رود با معرفی کتاب‌های مناسب و تأثیرگذار، به ویژه به نسل جوان، بتوانند در راستای غنی‌سازی فضای فکری و اعتقادی آنها نیز گام بردارند، لذا جای تعجب ندارد اگر از کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق شعار جهاد تبیین نام ببریم.

 وی در پایان سخنان خود، ضمن تأکید بر رسالت اجتماعی فعالان حوزه کتابخوانی، یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای مقابله با پدیده کتاب نخوانی در جامعه را، معرفی کتاب‌های خودخوانده و اهدای کتاب‌هایی خریداری شده به سایر افرادی است که ممکن است به دلایل مختلف از دسترسی به کتاب‌های خوب بی‌بهره باشند.

ویژه برنامه «ساعت به وقت شعر» در دورود برگزار شد

در ادامه برنامه،  محمد تقی عزیزیان، مسئول انجمن اهل قلم شاخه لرستان ضمن تبیین نقش شعر در ادبیات معاصر، از سابقه آشنایی ده ساله خود با پیشروان شعر  شهرستان دورود گفت و افزود: حضور پررنگ اعضای انجمن‌های ادبی این شهرستان در عرصه نشر کتاب، نویدبخش افق‌هایی روشن در عرصه شعر است و قطعاً حضور پیشکسوتان در کنار شاعران بومی جوان می‌تواند در جهت رشد کمّی و کیفی شعر در این شهر تأثیرگذار باشد.

در این نشست، از صاحبان 9 مجموعه شعر با عناوین «همخون شکوفه‌ها»، «عشق ممنوع»، «پیشروان شعر دورود»، «رسوایی انگور»، «زنی از تبار زاگرس»، «مرا از دل ماهور فریاد بزن»، «لبت انار دارد»، «سپید می‌نویسمت» و «نیلوفر کبود» با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

ویژه برنامه «ساعت به وقت شعر» در دورود برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =