پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

برگزیده مرحله منطقه ای دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید از کرمانشاه:

حضور در جشنواره قصه گویی باعث قوی تر شدن ارتباط بین کتابداران و کودکان عضو کتابخانه می شود

زهره نوری از کرمانشاه - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

زهره نوری، برگزیده منطقه ای غرب کشور در جشنواره قصه گویی دوسالانه نهال امید قصه گویی را نقطه عطفی در شکوفایی استعداد های اشخاص دانست و گفت:قصه گو در هر شرایطی که قرار می گیرد، استعداد هایی را در خود کشف می کند و در این جشنواره برای من چیزی فراتر از کشف استعداد رقم خورد و دانستم که چه توانایی هایی دارم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، زهره نوری، شاعر و عضو محفل ادبی بیستون، برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی دوسالانه نهال امید به تشریح دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید پرداخت.

زهره نوری در تشریح نحوه برگزاری این جشنواره گفت: قصه گو باید شاخصه هایی را داشته باشد؛ همچنین در هر شرایطی که قرار می گیرد، استعداد هایی را در خود کشف می کند و برای من چیزی فراتر از کشف استعداد رقم خورد و دانستم که چه توانایی هایی دارم.

وی که برای اولین بار  در این جشنواره حضور داشت، بیان داشت: برای حضور در جشنواره قصه گویی، داستان قصه ای را که اجرا کردم، خودم نوشتم و روش اجرای آن طرحی از خودم بود. اجرای قصه گویی روی سن با تمام اجراهای دیگر متفاوت است به همین خاطر کشف استعداد و تجربه جدیدی برایم بود و باعث شد ارتباط بهتر و قوی تری با کودکان بگیرم و با دنیای شیرین آنها از نزدیک آشنا شوم.

نوری در ادامه بیان داشت: حضور در این جشنواره از این لحاظ تجربه ای به داشته هایم افزود که با آداب و سنن و فرهنگ های مختلف مناطق در زمینه قصه گویی و ادبیات کودک بیشتر آشنا شدم و هرگز فکر نمی کردم که آنقدر این مسائل گستردگی و تنوع داشته باشد.

زهره نوری، در خصوص برگزاری جشنواره قصه گویی و تاثیر آن بر کیفیت خدمات دهی کتابداران گفت: برگزاری چنین برنامه هایی بر بهتر شدن کیفیت خدمات دهی کتابداران موثر است اما بیشتر کتابداران بخش کودک را در برمی گیرد. لذا تجربه جدیدی برای آنها است و باعث قوی تر شدن ارتباط بین کتابداران و کودکان عضو کتابخانه می شود.

این برگزیده منطقه ای در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار بود که در این جشنواره حضور یافتم و می توانم بگویم با توجه به وجود زیرساخت های مناسب و شرایط ویژه بخش های کودک خیلی عالی برگزار شد و در جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی خصوصا بخش کودک کتابخانه ها موثر است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 0 =