یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

برگزیده بخش دیجیتال دوسالانه قصه گویی نهال امید:

«نهال امید» گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی بود/ دورکاری های دوره کرونا بر توانمندی کتابداران در تولید محتوای مجازی افزود

مجاور

مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: برگزاری جشنواره قصه گویی نهال امید، باعث توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و تبادل تجربه‌ها می‌شود و به طور قطع بر کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعضای کودک کتابخانه تاثیر می گذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، آیدا مجاور، مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه و برگزیده بخش دیجیتالی جشنواره قصه گویی «نهال امید»، جشنواره قصه گویی «نهال امید» را گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و تبادل تجربه‌ها دانست.

وی در این خصوص اظهار داشت: خدا را شاکرم که این سعادت را نصیبم کرد و از نفرات برگزیده جشنواره دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در بخش دیجیتال شدم؛ بعد از اتمام دوره کارورزی در بدو استخدام، در یک کتابخانه کوچک مشغول به کار شدم، وقتی گروهی از بچه‌ها برای بازدید به کتابخانه آمده بودند و من برای اولین بار کتابی از قفسه برداشتم و شروع به خواندن کردم؛ با مشاهده ذوق و شوق بچه‌ها، فهمیدم که عاشق اینکار هستم و بعد از آن به واسطه دوره‌هایی که گذراندیم به صورت حرفه ای سعی کردم قصه‌گویی را یاد بگیرم.

مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی اظهار داشت: این دوره، اولین تجربه من برای شرکت در جشنواره قصه‌گویی بود؛ در دوران کرونا، به برکت دورکاری هایی که باید انجام می دادیم، کتابدارها در تولید محتوا و کار با نرم‌افزارهای تولید محتوا بسیار موفق عمل کردند، که نمونه آن را می‌توان در تولید محتواهای مفید و موثر در رشته های مختلف دید. در این دوره، قصه‌گویی دیجیتال باعث شد تا کتابداران مهارت خود را این زمینه افزایش داده و استعدادهای خود را نشان دهند.

مجاور اذعان داشت: مرحله‌ای بودن جشنواره قصه‌گویی باعث شد که در هر مرحله بعد از ضبط قصه و تنظیم آن و نظرخواهی از اساتید قصه‌گویی، اعضای کتابخانه و حتی اعضای خانواده و همکاران، تجربه‌های مفید و ارزشمندی کسب کنم و در بهتر کردن قصه بکوشم؛ برگزاری این جشنواره، باعث توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و تبادل تجربه‌ها می‌شود و به طور قطع بر کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعضای کودک کتابخانه تاثیر می گذارد.

وی در پایان، ضمن تشکر از مسئولین برگزاری این جشنواره، برای همه قصه گویان آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =