دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

برگزیده منطقه ای بخش دیجیتال جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» از آذربایجان غربی:

جشنواره قصه گویی ظرفیت بسیار بالایی برای ترویج کتاب‌خوانی دارد

رقیه میرزایی

رقیه میرزایی، برگزیده منطقه ای بخش دیجیتال جشنواره قصه‌گویی «نهال امید»، گفت: جشنواره قصه گویی نهال امید، تأثیرگذاری و ظرفیت بسیار بالایی برای ترویج کتاب‌خوانی دارد؛ چراکه قصه زبان جذابی برای تمام مخاطبان است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، رقیه میرزایی، برگزیده منطقه ای بخش دیجیتال جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» و کتابدار کتابخانه علامه دهخدای شهرستان میاندوآب، روند برگزاری جشنواره را عالی توصیف کرد و گفت: اطلاع رسانی‌های به موقع، پوسترهای جذاب، برگزاری دوره های آموزشی قصه گویی در قالب وبینار در بستر اسکای روم با بهره‌گیری از تجارب اساتید و مربیان برجسته قصه‌گویی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری در کتابخانه مرکزی استان، اهدای جوایز هر دوره مسابقات باعث افزایش انگیزه و تجارب کتابداران و مربیان قصه‌گوی شرکت کننده و مشارکت بیشتر در این جشنواره شد.

وی ادامه داد: این جشنواره تأثیرگذاری و ظرفیت بسیار بالایی برای ترویج کتاب‌خوانی دارد؛ چراکه قصه زبان جذابی برای تمام مخاطبان است. وقتی از زبان قصه استفاده می‌کنیم شیرینی و جذابیت قصه باعث می‌شود، مخاطب ارتباط بهتری با داستان بگیرد و برای خواندن داستان‌های بیشتر به کتاب مراجعه کند.

این قصه‌گو با بیان اینکه حضور در این دوره از جشنواره بسیار پربار و آموزنده بوده است، گفت: حضور در این دوره باعث شد به این نتیجه برسم که هنوز راه بسیاری برای تبدیل شدن به یک قصه گوی موفق پیش روی خود دارم؛ رقابت بسیار تنگاتنگ بود و در کنار استفاده از تجربیات اساتید و مربیان گرانقدر که حاوی نکات بسیار ریز و ارزشمندی بود با آثار همکاران شهرهای مختلف، توانمندی های همکاران بیشتر آشنا شدم و از تجربیات عملی همکاران برای بهبود و پیشرفت هرچه بیشتر خود در این زمینه بهره بردم.

وی اظهار داشت: اگر چه شرایط قصه گویی‌ در جشنواره، حضور در صحنه و یا ساخت کلیپ های قصه گویی با تجربه حضوری قصه گویی در کتابخانه و شرایط زمانی و مکانی کاملاً متفاوت است؛ اما، قطعأ در کیفیت خدمات رسانی به اعضا بی‌تأثیر نخواهد بود. چراکه اولین قدم برای شرکت در جشنواره انتخاب درست یک قصه است و کتابدار برای انتخاب یک قصه خوب کتاب داستان های زیادی را می خواند و این آشنایی با محتوای قصه ها و داستان ها و همچنین کسب تجربیات قصه گویی قطعاً در نحوه خدمات رسانی به اعضا در جهت معرفی کتاب و قصه‌گویی برای آنها مؤثر خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: این جشنواره با وجود ایجاد رقابت میان همکاران، بستری برای تقویت حس همدلی و دوستی میان همکاران بود و در آن دل هایی تشنه و مشتاق خدمت رسانی به کودکان عزیز میهنم دیدم؛ که بسیار باعث خوشحالی و مسرت بود؛ از همه دست اندرکاران بزرگوار این جشنواره در نهاد کتابخانه های عمومی و همکاران محترم ستادی تشکر ویژه را دارم و امیدوارم این جشنواره پربارتر و بالنده تر از همیشه به مسیر خود ادامه دهد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 10 =