پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

قصه گوی مازندرانی عنوان کرد؛

ضرورت آموزش های تخصصی برای افزایش مهارت قصه گویی کتابداران

رقیه رضوان رستمی از مازندران - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

قصه گوی مازندرانی مرحله نهایی دومین دو سالانه قصه گویی نهال امید، علاقه به حوزه کودک و قصه گویی را امری فطری دانسته و بر لزوم ارائه آموزش های تخصصی یه علاقه مندان قصه گویی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رقیه رضوان در حاشیه برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید با اشاره به سوابق خود در حوزه قصه گویی گفت: قصه گویی را از اوایل شروع به کارم در نهاد، آغاز کرده ام و از همان اوایل استخدام، قصه گویی را دوست داشته و ارتباط خوبی هم با کودکان داشته ام.
وی، علاقه به کودک و قصه گویی را امری فطری دانسته و گفت: بعد از ضرورت وجود این علاقه، نوبت به آموزش می رسد چرا که بدون آموزش، ممکن است کودک آسیب دیده و از قصه و کتاب فراری شود.
رضوان با اشاره به تجربیات خود از این جشنواره گفت: تمامی جشنواره ها به خصوص قصه گویی، پر از خاطره و تجربه خوب هستند. دیدن شرکت کنندگانی با لباس و لهجه های محلی مختلف، خود فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند.
این قصه گوی مازندرانی ادامه داد: امیدوارم هنر قصه گویی بین کتابدارها رواج بیشتری یافته و آموزش ها در این حوزه بیشتر شود. همچنین معتقد هستم این جشنواره یا باید مختص خود کتابدارها بوده و یا این افراد در اولویت بیشتری نسبت به شرکت کنندگان غیر کتابدار قرار بگیرند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 6 =