دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت جشنواره قصه‌گویی برای ترویج و پایداری ارزش‌ها و الگوهای فرهنگی

فاطمه عزیزآبادی فراهانی- نخستين جلسه دورۀ جدید هيأت امناي نهاد کتابخانه‌های عمومي كشور

فاطمه عزیزآبادی فراهانی عضو هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور معتقد است نهاد کتابخانه های عمومی کشور با استفاده از ظرفیت جشنواره قصه گویی می تواند برای ترویج و پایداری ارزش ها و الگوهای فرهنگی استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فاطمه عزیزآبادی فراهانی عضو حقیقی هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با تقدیر از برگزاری دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید، قصه‌گویی را یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها برای انجام کار فرهنگی دانست و گفت: قصه‌گویی یکی از روش‌هایی است که برای فرهنگ‌پذیری در میان اقوام و ملل مختلف انجام می‌شود. قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین شیوه‌هایی است که به واسطه آن ضمن حفظ فرهنگ می‌توان در انتقال فرهنگ به شیوه‌های مختلف اعم از رسمی و غیررسمی استفاده کرد.  

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در واقع با قصه‌گویی آموزش ارزش‌های فرهنگی، آموزش هنجارهای اجتماعی، آشنایی با اساطیر و شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذاری که در تاریخ یک ملت وجود دارند ممکن می‌شود. مخاطب با همذات‌پنداری که در قالب قصه‌گویی اتفاق می‌افتد در موقعیت مسئله قرار می‌گیرد و توانایی حل مسئله را با توجه به شخصیت‌هایی که در قصه وجود دارد در خودش ایجاد می کند. 

عزیزآبادی فراهانی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با جشنواره قصه‌گویی می‌تواند در جهت پایداری ارزش‌ها و ترویج الگوهای فرهنگی ظرفیت‌های بسیار تأثیرگذاری را در آحاد جامعه به خصوص کودکان دنبال کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 7 =