یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

مهدی رمضانی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان گیلان عنوان کرد؛

ارائه بیش از ۱۶۰ سرفصل آموزشی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، از ارائه بیش از ۱۶۰ سرفصل آموزشی در کتابخانه های عمومی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به استان گیلان با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر حوزه کتاب دارند، گفت: ما بیش از سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه‌ عمومی در کشور داریم. ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کتابدار در کشور داریم و در منطقه از حیث تعداد کتابخانه توسعه یافته‌ترین کشور محسوب می‌شویم، در آسیا جزو پنج کشور و در جهان جزو ۲۰ کشور اول هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم کتابخانه مرکزی شهر رشت هر چه زودتر به بهره برداری شود تا بتوانیم خدمات خود را گسترش دهیم و به‌نوعی حدود ۶۰ خدمت در این کتابخانه خواهیم داشت.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار داشت: بیش از ۱۶۰ سرفصل در کتابخانه‌های عمومی ارائه آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن مدیران در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حدود ۴۵ سال است، اظهار کرد: در کنار نیروهای جوان از تجارب افراد پیشکسوت هم استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، گفت: تمام ابزارهایی که برای گسترش علم آمده اند، خوب هستند اما باز هم تأکید می‌کنم که هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

امام جمعه رشت در ادامه افزود: کتاب ماندگار است و در دین ما نیز به این موضوع تأکید شده و به نوشتن اشاره شده است.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی اظهار داشت: کتابخوانی در ایران به شدت کاهش یافته است. اگر کتابخوانی در کشوری کاهش یابد، نباید انتظار توسعه آن کشور را داشته باشیم. متأسفانه برخی جوانان ما به کتاب توجه ندارند. بنده خود را موظف می‌دانم که هر هفته حداقل کتابی ۳۰۰ صفحه‌ای مطالعه کنم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 3 =