چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار دبیرکل نهاد عنوان کرد؛

ضرورت استمرار تمرکز نهاد بر حوزه کودک و نوجوان

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با قربانعلی نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی به مرکزی با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی مرکزی با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک دیدار و گفت و گو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه زیرنظر این نهاد اداره می‌شود، گفت: این رقم به جز کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، کانون پرورش فکری و... است.

وی افزود: از حیث شبکه کتاب در منطقه اول و در دنیای اسلام بین ۳ کشور هستیم؛ در بخش توسعه خدمات نیز پیشرفت خوبی داشتیم و در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت برای ارائه به مخاطبین تعریف شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: تصور برخی از کتابخانه مرکز نشر اطلاعات عمومی است اما ما به دنبال مفهوم مرکز فرهنگی اجتماعی هستیم.

رمضانی بیان کرد: ۶۴ بخش نابینایان، ۳۱ بخش ناشنوایان و ۴ مرکز تولید بریل در کشور داریم و تاکنون بیش از ۱۲ هزار عنوان کتاب صوتی برای این گروه تولید کرده‌ایم. ثقل اصلی فعالیت کتابخانه را بخش کودک و نوجوان گذاشته ایم و همه کتابخانه‌های سطح کشور در این بخش فعال هستند.

ضرورت استمرار تمرکز نهاد بر حوزه کودک و نوجوان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به عضویت افراد در کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون عضو کتابخانه عمومی بوده اند که نزدیک به ۳ میلیون نفر از آنها عضو فعال هستند و تراکنش داشته اند؛ ۶۰ درصد این اعضا کودک و نوجوان هستند. البته این رقم به غیر از افرادی است که از خدمات کتابخانه‌های عمومی مثل آموزش و... استفاده می‌کنند.

رمضانی یادآور شد: پروژه کتابخانه مرکزی استان نیز یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور است که پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد و آن را تجهیز کنیم.

ضرورت استمرار تمرکز نهاد بر حوزه کودک و نوجوان

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت: کار کردن در بخش کودک و نوجوان از واجب‌ترین کارها است و باید از سوی نهاد جدی گرفته شود و استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه نیاز به تولید آموزنده در بخش کودک و نوجوان داریم، افزود: متأسفانه در این بخش خلا وجود دارد و باید این نقیصه با کار و تلاش رفع شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: بزرگداشت نویسندگان شاخص و مفاخر کار دیگری است که باید مورد توجه باشد و شایسته است به معرفی آنها بپردازیم.

امام جمعه اراک با اشاره به از بین رفتن برخی کتاب‌ها در آتش سوزی ها و... تأکید کرد: نگهداری کتاب مهم است و باید دقت کرد تا آسیبی نبیند. باید بتوانیم آثار شیعی و اسلامی را احیا کنیم و از آنچه در خارج و داخل کشور وجود دارد، استفاده شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =