جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

دبیرکل نهاد در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد:

حوزه فرهنگ اصل حرکت انقلابی است

مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ما باید طلایه‌دار فرهنگی در منطقه باشیم، تاکید کرد: فرهنگ نه تنها در عرض حوزه‌های دیگر نیست، بلکه اصل حرکت انقلابی اسلامی حوزه فرهنگ است..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: ظرف دو سال اول دولت سیزدهم تعداد کتابخانه‌های سیار کشور ۵۱ درصد و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در هفته دولت ۱۵ کتابخانه به بهره‌برداری رسید که  ۸ کتابخانه آن جدید الاحداث بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  کشور با اشاره به اینکه کار ما افتتاح ساختمان نیست بلکه فضا را برای بهره‌برداری آماده می‌کنیم، گفت: پروژه‌هایی که به نماد ناکارآمدی تبدیل شده بود، به نوبت به بهره‌برداری می‌رسند، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هم یکی از این پروژه‌ها بود. امروز فاز اول کتابخانه به بهره‌برداری رسید، به دنبال این هستیم که فاز دوم را آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

رمضانی بیان کرد: با تکمیل فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خدمات بیشتری ارائه می‌شود. کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تراز فرهنگی را در سطح استان افزایش می‌دهد. در حوزه کتابخانه‌ها باید به کودک و نوجوانان توجه کنیم، به همین دلیل در کتاب‌خانه‌ها  فضایی را به کودک و نوجوان اختصاص داده‌ایم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها نقش مهمی در هویت بخشی فرهنگی دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شبکه کتابخوانی جزو کشورهای پیشرو در دنیا است، در منطقه مقام اول، در آسیا جزو چند کشور اول و در دنیا مقام ۱۴ را به خود اختصاص داده‌ایم.

رمضانی با بیان اینکه ما باید طلایه‌دار فرهنگی در منطقه باشیم، تاکید کرد: فرهنگ نه تنها در عرض حوزه‌های دیگر نیست، بلکه اصل حرکت انقلابی اسلامی حوزه فرهنگ است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 10 =