یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

کتابدار حامی کسب‌وکارهای کوچک در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

کتابخانه ایوانکی حامی کسب‌وکارهای کوچک و خانگی شد

سمنان

سکینه پازکی، مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی ایوانکی شهرستان گرمسار گفت: کتابخانه‌ها می‌توانند شرایطی به وجود آورند که نه‌تنها به اعضای کتابخانه بلکه به‌تمامی مردم جامعه خدمت ارائه دهند تا آمادگی بهتری برای ورد به بازار کار داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به نقل از مهر، در راستای تغییر رویکرد نسبت به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دنیا، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی به‌عنوان یکی از کارکردهای نوین در کتابخانه‌های عمومی مطرح‌شده است؛ چراکه با توجه به گستره و ظرفیت‌های بی‌بدیل کتابخانه‌های عمومی، هیچ مرکزی به‌اندازه این کتابخانه نمی‌تواند با شناخت مناسب از وضعیت محیط و منطقه خود به ارائه خدمات مؤثر در این حوزه اقدام کند. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این راستا پیش‌ازاین اقدام به برگزاری وبینارهایی در این زمینه کرده است و همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک نیز گامی در این راستا است.

سکینه پازکی، مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی ایوانکی یکی از کتابدارانی است که اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی چون «طراحی»، «خوشنویسی»، «خیاطی» و «قالی‌بافی» کرده است. کارگاه‌هایی که با توجه به شرایط بومی و اقلیمی این منطقه با استقبال خوبی مواجه شده است.

پازکی با اشاره به سابقه ۸ ساله خود در حوزه کتابداری گفت: در اطراف شهر ایوانکی شهرک‌های صنعتی فراوانی وجود دارد و این مسئله باعث حضور مهاجران زیادی در شهر می شود. این مسئله برای شهر هم خوب و هم بد بوده است؛ خوب از این جهت که پیدا کردن شغل بسیار راحت شده و بد از این جهت که با توجه به مشکلات اقتصادی پدر و مادر خانواده هر دو سر کار می‌روند و فرزندان در خانه تنها هستند و در درس و تربیت آن‌ها تا حدودی تأثیر منفی داشته است؛ لذا برگزاری کلاس‌های آموزش درسی مسکن کوتاه‌مدتی بود که باعث شد به راه‌حل دیگری فکر کنم.

کتابخانه‌ها می‌توانند به تمامی محیط خدمت گیر خود خدمت ارائه دهند

این کتابدار ادامه داد: با توجه به این موضوع همیشه دوست داشتم خدمتی به مردم شهرم مخصوصاً مادران ارائه دهم که در شهر بمانند و بتوانند وظیفه مادری را بهتر از پیش ایفا کنند و با توجه به دوره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و چیزهایی که آموخته بودم و همچنین پس از صحبت با هنرمندان و مسئولین و مردم شهر، دوره‌های آموزشی مختلفی در کتابخانه برگزار کردم که با استقبال خوبی همراه بود.

سکینه پازکی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌ها برای معرفی مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی گفت: در این میان هرگاه درخواست همکاری از سوی سازمانی آگهی می‌شد و من متوجه آن می‌شدم، موضوع را سریعاً به اطلاع هنرجویان می‌رساندم و آن‌ها نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده و با در دست‌گیری آن کار درآمدی برای خود کسب می‌کردند.

وی در پایان ادامه داد: برای مثال هنرجویان این کتابخانه بعد از شرکت در چند دوره آموزش طراحی و خوشنویسی، برای دیوارنویسی‌ها و المان‌های نوروزی که شهرداری ایوانکی درخواست داده بود همکاری کردند و با توجه به نتیجه کار، این همکاری‌ها همچنان نیز ادامه دارد؛ مواردی از این قبیل که موجب شد در ادامه راه مصمم‌تر شوم و در پی ایجاد کسب‌وکار برای خانواده‌ها تلاش بیشتری از خود نشان دهم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =