چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

استاندار آذربایجان‌غربی طی پیامی عنوان کرد؛

کتابدار آگاه، کتابخانه را به فضای اجتماعی چرخش دانش و مباحثه تبدیل می‌کند

استاندار آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت. متن این پیام در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتابخانه در تمدن ما، یک انبار یا آرشیو کتاب نیست، بلکه نهاد اجتماعی با سابقه و اثرگذاری است که همیشه نقش برجسته‌ای در توسعه داشته و نقش کتاب نیز در ارتباطات میان نسلی و میان فرهنگی بسیار برجسته است؛ به ­گونه‌ای که در گستره سرزمینی ایران، هرآنچه به مفاهیم دینی، هویتی و فرهنگی توجه شده، جملگی به مدد کتاب از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و زمانی که به نام پدیدآوران این محتوای غنی نظر می­ افکنیم، در می­ یابیم که از اقوام گوناگون و جای­ جای این خاک پهناور در انتقال و تعالی این مهم، کوشش­ های کم نظیری انجام شده است.

اکنون که به برکت خون شهیدان این سرزمین و انفاس قدسی امام راحل و هدایت­ های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله­ العالی» گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم­ تر و با عزمی راسخ­ تر برمی­ داریم، نیک ­می­ دانیم که برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، بی ­حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد و برای ایجاد آینده­ ای روشن برای نسل ­های بعدی، کتاب­ های خوب، آگاهی و توانایی جوانان آینده­ ساز این سرزمین را افزایش داده و جامعه را به کمال و سعادت خواهد رساند.

اعتقاد داریم که فقط یک کتابدار آگاه است که می‌تواند کتابخانه را از یک آرشیو راکد و ساکت به فضای اجتماعی چرخش «دانش»، «مباحثه»، «گفت و گو»، «آموزش»، «پژوهش» و «حل مسئله» تبدیل و بسترهای لازم برای آگاهی و شناخت کتاب را فراهم سازد.

روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک عرض کرده و از یکایک مدیران و کارشناسان آگاه و فعال این نهاد ارزشمند در آذربایجان غربی تشکر می‌کنم و برای همه فعالان این عرصه آرزوی توفیق دارم.

محمدصادق معتمدیان

استاندار آذربایجان غربی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 10 =