شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

در همدان؛

نشست مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه ۳ برگزار شد

نشست مدیران کل منطقه3

نشست مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه ۳ با همراهی مدیران کل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و اردبیل به میزبانی استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نشست مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه ۳

با حضور اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ مرتضی محمدزاده، مدیرکل امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ هوتن والی‌نژاد، مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ زهرا ترکی، مدیرکل پشتیبانی و منابع انسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علی رمضانی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سعید برزگری، مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هتل پارسیان همدان برگزار شد.

روح‌الله هاشمی ذاکر، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در این نشست که با همراهی مدیران کل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و اردبیل، به‌عنوان استان‌های منطقه ۳ کشور برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری نشست منطقه‌ای بین استان‌ها، وحدت رویه، بهبود روش‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات، تبادل تجارب، استفاده از نظرات یکدیگر، انسجام بیشتر مدیران، هم‌فکری و اصلاح امور است.

وی با اشاره به ارسال نتایج نشست مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های منطقه۳ برای ۳۱ استان کشور، گفت: نشست مدیران کل منطقه چهار در آذرماه سالجاری و همایش سراسری کلیه مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به مدت دو روز در بهمن‌ماه سالجاری، برگزار خواهد شد.   

هاشمی‌ذاکر با اشاره به لزوم ارتباط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهاد مقید به تعامل و ارتباطات کامل با نمایندگان محترم مجلس است و جلسات لازم برای همکاری با کمیسیون‌های مرتبط همچون کمیسیون فرهنگی برگزار شده است.

وی افزود: تعامل با مجلس از اولویت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و نهاد به ارتباط و بهره‌گیری از ظرفیت بالای نمایندگان محترم مجلس، مقید است.

هاشمی‌ذاکر خطاب به مدیران حاضر در این نشست با اشاره به ضرورت حضور مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی به حد اقتضائات، گفت: متاسفانه برخی اخبار به سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شود، اما این امر، دلیل حضور مدیران نهاد در این شبکه‌ها نخواهد بود و ادارات ملزم نیستند فراتر از اقتضائات به این موضوع، توجه کنند.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تطبیق ساختار نیز گفت: مدیران کتابخانه‌های استان از تطبیق ساختار به عنوان یک فرصت و ایجاد ظرفیت جدید برای توسعه توان و عملکرد خدمتگذاران نهاد استفاده کنند.

هاشمی‌ذاکر با اشاره به نقش موثر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ستادهای مرکزی، اظهار کرد: مدیران علاوه بر انجام وظایف و مراعات حدود اختیارات، باید با ایفای نقش پدری از فرصت‌ها و موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

گفتنی است؛ ارائه گزارش از عملکرد حوزه‌های مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسط سایر مسئولان این دستگاه از دیگر بخش‌های این نشست بود.