دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

در نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» مطرح شد؛

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

نقد و بررسی خاتون و قوماندان در کرمان

نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» با حضور مجازی مریم قربان زاده، نویسنده اثر و ام البنین حسینی، همسر شهید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، نشست‌ نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون با حضور احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سردار حسنی سعدی، مدیر گلزار بین المللی شهدای کرمان؛ معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و حضور مجازی مریم قربان‌زاده، نویسنده اثر؛ ام البنین حسینی، همسر شهید؛ کتابداران و خانواده های شهدای مدافع حرم در کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد.

سردار حسنی سعدی، رزمنده و آزاده ۸ سال دفاع مقدس با اشاره به یاد و خاطره شهدا و آزادگان اظهار داشت: آزادگان کرمانی کتاب های ارزشمندی از خاطرات اسارت خود نگاشته اند که از آن جمله کتاب «آن بیست و سه نفر» است. برای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب منتشر شده است

وی در ادامه کتاب «اسرار سلیمانی» را به طور خلاصه معرفی کرد.

وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با توصیه به مطالعه کتاب "خاتون و قوماندان" عنوان کرد: با مطالعه این گونه کتابها تفاوت زندگی انسان ها و سیره و سلوک آنها را درک می کنیم.

وفائی با اشاره به حوادث کربلا اظهار داشت: اعتقاد به آرمان ها و ارزشهای اسلامی و دفاع از آن ها توسط شهیدانی همچون علیرضا توسلی موجب شد درد و غم غربت را به جان بخرند ولی چون مولا و مقتدایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راه ارزشهایشان دست از مقاومت برندارند و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و پاسداری از ارزشها و آرمان هایشان جان خود را فدا کنند.

صدیقه انجم شعاع با اشاره به وجوه تشابه زندگی همسران شهدای افغانستانی و همسران شهدای دفاع مقدس در این نشست بیان کرد: روایت همسر شهید برای ادامه زندگی همراه با سختی های فراوان به زیبایی به رشته تحریر درآمده است، خواننده باید صبور باشد و تا پایان کتاب را مطالعه کند. کتاب «خاتون قوماندان» خواننده را با آداب و رسوم، نذری ها، افطاری ها و ... مردم افغان و سختی های زندگی این مهاجرین به خوبی آشنا می کند.

مریم قربانزاده، نویسنده کتاب در ارتباط مجازی با برنامه گفت: کتاب «خاتون قوماندان» یک کتاب بدون مرز است و مهاجران افغان به عنوان یک ظرفیت در کشور محسوب می شوند. به اعتقاد من یک کتاب نباید پاسخگوی همه سئوالات باشد و باب تفحص و گفتگویی است تا خواننده با مهاجران ارتباط برقرار کند.

ام البنین حسینی، همسر شهید نیز در گفتگوی مجازی عنوان کرد: خدا را شاکرم که توفیق داشتم چند صباحی در معیت شهید علیرضا توسلی به رشد و تعالی روحی برسم و کتاب «خاتون و قوماندان»  تنها گوشه ای از زندگی ما و رشادت ها و دلاوری های شهید را به تصویر کشیده است.

شعر خوانی محمدتقی دامردان، شاعر افغانستانی و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم بخش پایانی این مراسم بود.

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است

«خاتون و قوماندان» کتابی بدون مرز است