سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

به منظور بزرگداشت حکیم فردوسی؛

همایش فرهنگی، ادبی و هنری «حکیم حماسه» در شوشتر برگزار شد

همایش حکیم فردوسی

همایش فرهنگی، ادبی و هنری حکیم حماسه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با هدف گرامیداشت ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، همایش فرهنگی، ادبی و هنری «حکیم حماسه» و گرامیداشت حکیم فردوسی با حضور برگزیدگان عرصه نقالی و شاهنامه خوانی در شوشتر برگزار شد.

مجید بهداری، رئیس انجمن شاهنامه خوانی و نقالی شوشتر در این مراسم گفت: شهرستان شوشتر یکی از پایگاه های شاهنامه خوانی و نقالی کشور است که همایش حکیم حماسه در قالب جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی نیز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر نیز در این همایش گفت: شاهنامه فردوسی سند افتخار و شناسنامه تاریخ و فرهنگ و زبان پارسی است.

وی افزود: ایران هیچگاه از قهرمانی ها و پهلوانی های رادمردان خالی نبوده است؛ شهدا پاسداران اصلی این سرزمین هستند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرز و بوم به تاراج برود. نسل تازه نیز این راه را در دفاع از ایران عزیز ادامه خواهد داد.

در حاشیه این برنامه از سه کتاب نویسندگان بومی شوشتر رونمایی شد. اجرای نقالی، سخنرانی، شعرخوانی نابینایان و تجلیل از پیشکسوتان و مهمانان و نقالان کشور از  برنامه های این همایش بود.

همایش فرهنگی، ادبی و هنری «حکیم حماسه» در شوشتر برگزار شد