پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛

کتابداری امری مقدس و نیازمند حمایت بیشتر است

نشست نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشستی صمیمی با کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های آنان، بر لزوم حمایت بیشتر از این نهاد مقدس و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشستی صمیمی با کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های آنان، بر لزوم حمایت بیشتر از این نهاد مقدس و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در این نشست با اشاره به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در دین اسلام، اظهار داشت: فعالیت در کتابخانه‌ها امری مقدس و ارزشمند است و باید از لحاظ حقوقی و معیشتی مورد حمایت قرار گیرد تا انگیزه کتابداران برای خدمتگزاری مضاعف شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها باید به عنوان پناهگاه و ملجأ فرهنگی در جامعه تلقی شوند، افزود: در امور مذهبی زیباترین جای شهر مسجد است و در امور فرهنگی نیز زیباترین فضای شهر باید کتابخانه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر ضرورت زیباسازی و دل‌انگیزتر کردن کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: البته این امر نیازمند بودجه و اعتبارات لازم است و امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: باید با استفاده از ابزارها و رسانه‌های مختلف، مردم را به مطالعه کتاب تشویق و ترغیب کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به کتاب‌های صوتی و برگزاری جلسات و نشست‌های مطالعاتی و کتابخوانی تأکید کرد و این جلسات را در ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه بسیار مهم و اثرگذار دانست.

در این نشست، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره‌کل ارائه کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان استانی برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شد.