چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری؛

 ایجاد انگیزه برای کتابخوانی در جوانان وظیفه ما است

جلسه با امام جمعه آباده

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آباده در دیدار و گفتگوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه ورود خیرین به حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس طی سفر به شهرستان آباده با حجت الاسلام سیدعلی دانا، امام جمعه شهرستان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این دیدار ضمن تبیین خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند تا خدمات متنوعی به مخاطبان ارائه دهد تا به بهترین شکل میزبان مردم در کتابخانه‌های عمومی باشیم. در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده که هر کتابخانه‌ به فراخور ظرفیت و توان خود بخشی از این خدمات را ارائه می‌دهد.

فیروزی تصریح کرد: شهرستان آباده در حوزه کتابخانه‌های عمومی هم از نظر زیرساخت‌ها و هم در بخش فعالیت کتابداران و ارائه خدمات فرهنگی کتاب محور، شاخص است. همچنین نقش خیرین در توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان چشمگیر است.

وی با تصریح اینکه ۴۰ پروژه فعال در سطح استان داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت چند پروژه به چرخه خدمات دهی اضافه شود. همچنین می ‌توانیم در بازطراحی کتابخانه‌ها، خدمات جدید متنوع را به کتابخانه شهرستان اختصاص دهیم.

 فیروزی اضافه کرد: در مجموع منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده بیش از ۱۲۰ هزار جلد است و در سال گذشته ۶۰ هزار جلد کتاب در این شهرستان به امانت رفته و این نشان می‌دهد که میل به کتابخوانی در میان مردم وجود دارد.

حجت الاسلام دانا، امام جمعه شهرستان آباده نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: توسعه کتابخانه ها و کتابخانه های عمومی مورد تأکید است؛ ایجاد انگیزه برای کتابخوانی وظیفه ما بوده، لذا لازم است طرح‌های جذابی که مردم را تشنه مطالعه کند، انجام شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر فرهنگ سازی در زمینه ورود خیرین به حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

 امام جمعه شهرستان آباده خواستار ارتقای منابع کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: بعضی از نیازهای جوانان و نوجوانان در حوزه کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی باید بروزرسانی شود.

 ایجاد انگیزه برای کتابخوانی در جوانان وظیفه ما است