یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دیدار با فرمانداران عباس‌آباد و نور؛

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است

بازدید نو

به منظور هم‌افزایی در اتمام پروژه های نیمه تمام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در سفر یک روزه به غرب استان با فرماندار شهرستان های عباس آباد و نور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، به منظور هم‌افزایی در اتمام پروژه های نیمه تمام و روزآمدسازی کتابخانه ها، سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در سفر یک روزه به غرب استان با حضور در فرمانداری عباس آباد و نور، به صورت جداگانه با جواد اصلانی، فرماندار عباس آباد و بیژن فولادی، فرماندار نور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران

مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در این دیدار، با اشاره به عدم تکمیل پروژه های موجود در شهرستان نور، اظهار داشت: ما در تکمیل پروژه ها نیازمند حمایت ویژه مسئولین شهرستانی هستیم تا با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در کمترین زمان ممکن بتوانیم پروژه های موجود را به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه افزود: پروژه آهودشت، کاسگرمحله و ایزدشهر سه پروژه مهم شهرستان نور است که از سال ۱۳۹۱ شروع شده و نیمه تمام مانده است و ما برای اینکه پروژه ها را به اتمام برسانیم نیازمند حمایت ویژه دهیاری، فرمانداری و خیرین این بخش ها هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه هرچه ما کتابخانه ها را شاداب تر و به تکنولوژی روز دنیا تجهیز کنیم مراجعین ما بیشتر خواهد شد، اذعان داشت: برای کتابخانه‌های کلارآباد، سلمانشهر و سیدمحله تجهیزات بخش مرجع و سرمایشی کل کتابخانه خریداری شد تا با روزآمدسازی باعث جلب رضایت اعضا کتابخانه های عمومی شود.

بیژن پولادی، فرماندار شهرستان نور

بیژن پولادی، فرماندار شهرستان نور با اشاره به فعالیت های خوب کتابخانه‌ها در شهرستان ها اذعان داشت: ما باید به حفظ و صیانت از فرهنگ ترویج و گسترش کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کمک کنیم تا به جایی برسیم که افراد کتابخوانی را جزئی از برنامه روزانه خود بدانند، هر چند این فرهنگ در اکثر خانواده ها وجود دارد اما می خواهیم این روند تقویت شود.

پولادی در ادامه افزود: باید فرهنگ کتابخوانی در شهری مثل نور که مملو از فرهیخته و بزرگان علمی و ادبی است، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و با وجود ارزش بالای موضوع کتابخوانی و نقش مهم کتاب در افزایش آگاهی و سطح فرهنگ مردم، بهتر است تلاشمان را در جهت تشویق مردم به مطالعه کتاب و دور ساختن آنها از فضای مجازی به کار ببریم.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای در سطح شهرستان اظهار داشت: ما در کنار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هستیم و تلاش می کنیم تا پروژه ها به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب برسد تا مردم بتوانند از این امکانات نهایت استفاده را ببرند.

جواد اصلانی، فرماندارشهرستان عباس آباد

جواد اصلانی، فرماندارشهرستان عباس آباد نیز در دیدار جداگانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران اظهار داشت: میزان مطالعه مردم در جامعه شاید کم باشد اما این مطالعه بیشتر در صفحات مجازی انجام می شود. اگر این بخش از خوانش را جدا کنیم، درصد کتابخوانی در جامعه رضایت بخش نیست و مستلزم تلاش همه جانبه برای بالا بردن سرانه کتابخوانی است.

اصلانی با اشاره به این که ما باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط و زمینه های مناسب کتابخوانی انجام دهیم، افزود: با ایجاد گنجینه کتاب در ادارات، پاساژهای پر رفت و آمد و مکان هایی که در آنجا وقت مردم به بطالت می گذرد باید زمینه های کتابخوانی را ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان عباس آباد گفت: در شهرستان با مشکل نیروی انسانی روبرو هستیم که باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم خدمات بهتری به علاقه مندان فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه دهیم.

گفتی است، بازدید از کتابخانه های نور و عباس آباد بخشی از برنامه های سفر سکینه خاتون مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با همراهی علی جعفری، معاون اداری و مالی اداره کل بود.

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است

تجهیز و روزآمدسازی کتابخانه‌ها اقدامی مهم در راستای جلب رضایتمندی اعضا است