پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹

مدرس دوره های آموزشی-کارگاهی مدرسه تابستانی عنوان کرد؛

کتابداران با حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی کشور سهیم می‌شوند

کتابداران با حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی کشور سهیم می‌شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی به دنبال ایجاد دغدغه حمایت از کسب وکارهای کوچک بین کتابداران در جهت توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل، اسماعیل جعفرپناه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مدرسه تابستانی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: رشد و توسعه، هدف اصلی در هر کشور به منظور گسترش دامنه کسب و کار و افزایش درآمد شهروندان دغدغه اصلی سیاستگذاران در هر حیطه است.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ، در توسعه کسب و کار رسالت داشته و گام ‌هایی را نیز برنامه‌ریزی کرده است. این نهاد در راستای تحقق شعار سال به دنبال ایجاد دغدغه حمایت از کسب و کارهای کوچک در بین کتابداران کتابخانه‌های سطح کشور است تا با استفاده از زیرساخت‌های فیزیکی، منابع دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار دارند در توسعه اقتصادی کشور سهیم شود.

کتابداران با حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی کشور سهیم می‌شوند

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش در شناخت استعدادهای ذاتی و استعدادیابی نوجوانان موفق عمل نکرده است، گفت: کتابداران به واسطه ارتباط گسترده‌ای که با جامعه دارند می توانند افراد مستعد کارآفرینی را شناسایی و در این مسیر هدایت کنند. همچنین برخی از آموزش‌ها، پشتیبانی‌ها و شبکه سازی از جمله خدماتی است که کتابداران می‌توانند ارائه دهند.

جعفرپناه در پاسخ به برخی محدودیت‌های مالی و زیرساختی که در حوزه کسب و کار مطرح است، گفت: در کشور ما در حوزه توسعه کسب و کارهای کوچک و نوآوری مشکل مالی وجود ندارد اما در حوزه تیم سازی و ارائه ایده خوب برای کسب و کار با چالش هایی مواجه هستیم.

کتابداران با حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی کشور سهیم می‌شوند

وی در رابطه با دستاورد و بازدهی برگزاری این دوره‌های آموزشی گفت: کلاس‌های درس محل هدایت افراد و ارائه سرخط و سرنخ‌ها است و علاقه و انگیزه کتابداران به طراحی و ارائه خدمات کسب و کار است که نتایج برگزاری این دوره‌ها را مشخص می‌کند.

این استاد با تقدیر از برنامه‌ریزی مناسب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری و تلاش مسئولین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، از برگزاری شایسته چهارمین دوره مدرسه تابستانی ابراز خرسندی کرد.