دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان در جلسه مشترک ماهیانه شهرداران این استان:

شهرداری‌ها با پرداخت سهم نیم‌درصد در توسعه فرهنگی و رشد کتابخانه‌های عمومی سهیم باشند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان در جلسه مشترک ماهیانه شهرداران این استان

رضا قوانلو در جلسه مشترک ماهیانه شهرداران این استان بر تأثیر پرداخت سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها بر تحقق برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان روز یکشنبه دوم خرداد در جلسه مشترک ماهیانه شهرداران این استان با اشاره به منابع چهارگانه درآمد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: این منابع شامل موقوفات، کمک‌های مردمی، درآمد حاصل از عضویت و سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها است که مورد آخر در این بین سهم قابل توجهی در تحقق برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی استان‌ها دارد.

قوانلو در ادامه سخنانش خطاب به شهرداران استان گلستان، اظهار داشت: این انتظار را داریم که شهرداری‌ها همکاری و مساعدت لازم جهت پرداخت سهم‌نیم درصدشان به کتابخانه‌ها را داشته باشند تا در توسعه فرهنگی و رشد کتابخانه‌های عمومی استان سهیم باشند.

رضا مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری‌ها و لزوم پرداخت سهم‌ نیم‌درصدی‌شان، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری لازم در خدمت‌رسانی، تقویت فرهنگ کتابخوانی و ترویج برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی؛ مساعدت و همکاری دو جانبه میانِ شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی را می‌طلبد.

وی همچنین اضافه کرد: توجه جدی به موضوعاتی از قبیل بهبود ساختمان کتابخانه‌های عمومی و تناسب آن با توزیع، پراکندگی و تراکم جمعیت شهری نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.