سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی برگزار شد؛

نشست بررسی سیمای امام خمینی(ره) در آینه ادبیات داستانی

برگزاری نشست بررسی سیمای امام خمینی(ره) در آینه ادبیات داستانی

نشست بررسی سیمای امام خمینی(ره) در آینه ادبیات داستانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و با همکاری حوزه هنری این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، نشست بررسی سیمای امام خمینی(ره) در آینه ادبیات داستانی روز یکشنبه شانردهم خرداد به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و با همکاری حوزه هنری این استان و با حضور اندیشمندان، محققان، داستان‌نویسان و علاقه‌مندان به زندگی حضرت امام خمینی(ره) در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این نشست هدف از برگزاری چنین جلساتی را لزوم آشنایی نسل جدید با اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: استفاده از قالب‌های مختلف ادبی در معرفی شخصیت و اندیشه‌های امام راحل بسیار ضروری است.

خدایی همچنین برگزاری چنین نشست‌هایی را در گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر دانست و گفت: برنامه‌های مشترکی با حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در راستای برگزاری چنین نشست‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و... برگزار خواهیم کرد.

حسن میلانی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن تمجید از شخصیت منحصربه فرد امام خمینی(ره) با اشاره به تاثیرات برگزاری برنامه‌هایی اینچنین گفت: این نشست‌ها باعث تولید فرهنگ و فرهنگ‌سازی می‌شود و بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای با کتابخانه‌های عمومی استان منعقد کرده‌ایم تا نشست‌هایی با موضوعات مختلف را برگزار کنیم.

گفتنی است بررسی و نقد کتاب‌های «سه دیدار» نوشته نادر ابراهیمی و مجموعه داستان «معنای لبخند محمد» توسط عبدالمجید نجفی و محمد رمضانی از داستان‌نویسان و پژوهشگران ادبیات داستانی از بخش‌های دیگر این نشست بود.