یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

نقد کتاب «زن ریحانه آفرینش» در كتابخانه مركزي مياندوآب

زيحانه آفرينش

جلسه نقد و بررسی کتاب «زن ریحانه آفرینش» با همکاری کتابخانه مرکزی میاندوآب و کتابخانه مجتمع فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میاندوآب، از برگزاری اولین جلسه نقد کتاب شهرستان میاندوآب در سال ۹۵ پیرامون کتاب «زن ریحانه آفرینش» با حضور روح‌انگیز خیری، منتقد، تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دخترانه ولایت، اساتید، دانشجویان، کتابداران و نماینده امور بانوان ادارات شهرستان میاندوآب در کتابخانه مرکزی میاندوآب برگزار شد.  

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میاندوآب هدف از بررسی این کتاب را  دستیابی بانوان به خودباوری و آشنایی آنان با کرامت، ارزش و جایگاه زنان در اسلام دانست.  

روح انگیز خیری، منتقد حاضر در این نشست، ضمن معرفی کتاب به نکات ارزشمندی از آن اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود جایگاه حضرت فاطمه زهرا را قله بشریت و او را برترین الگو برای زن مسلمان، و تمامی زنان جهان دانسته‌ و فرموده‌اند "قرآن زمانی که خواسته است نمونه‌ای از انسان‌های خوب و بد را مثال بزند از زن در هر دو مورد استفاده کرده است؛ از همسر فرعون و حضرت مریم به عنوان انسان‌های خوب و از همسر نوح و لوط به عنوان انسان‌های بد مثال زده است. " 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند "انسان بودن ربطی به زن یا مرد بودن ندارد؛ در عصری که پیامبر بر دستان حضرت فاطمه زهرا بوسه می‌زنند، این بوسه معنای عاطفی ندارد بلکه معنای والاتر، ملکوتی و آسمانی پیدا می‌کند.  
حمیده سودبر، از اساتید دانشگاه حاضر در جلسه نیز در ادامه جلسه به بیان مسائل روانشناختی و جسمانی زنان پرداختند و بانوان حاضر در جلسه سوالات و مسائل خود را در این خصوص مطرح کردند.

گفتنی است، کتاب «زن ریحانه آفرینش» مجموعه دیدگاه‌های مقام معظم رهبری پیرامون مقام زن است؛ این کتاب سال ۱۳۸۱ در ۲۲۱ صفحه از سوی دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری تهیه و انتشارات دارالهدی منتشر شد.