دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در رضوانشهر

رضوانشهر

نشست ویژه کتاب‌خوان مدرسه‌ای با تجلیل کتابداران کتابخانه‌های عمومی از معلمین شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، همزمان با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای با حضور عسکر حسنی پور، فرماندار رضوانشهر؛ علی عسکر اسدی، شهردار؛ جمعی از معلمین، دانش‌آموزان، اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر و نیز کتابداران و اصحاب رسانه در مدرسه دخترانه نمونه دولتی کوثر رضوانشهر برگزار شد.

در این نشست ۵ تن از دانش‌آموزان کتاب‌های خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند که در ادامه شرح مختصری از آنها آمده است:

«در زندگی سخت نگیرید» نوشته ریچاد کاراسون، ترجمه نوشین ری‌شهری/ ارائه توسط: پروانه خونشین (دانشجو و عضو کتابخانه عمومی)

این کتاب که از سوی انتشارات نقش ونگار و موسسه انتشارات فلسفه روانه بازار نشر شده است، به مخاطب می‌آموزد که مسائل کوچک زندگی را به چالشی بزرگ و لاینحل تبدیل نکند؛ چراکه زندگی هر فرد با تغییر باورهای ذهنی‌اش، تغییر خواهد کرد.

«داستان راستان جلد ۲» نوشته شهید مرتضی مطهری/ ارائه توسط: نسترن رجبی (دانش‌آموز و عضو کتابخانه)

«داستان راستان» اثری دو جلدی است، که هر جلد آن حاوی ۷۵ حکایت و داستان است؛ داستان‌های این کتاب برگرفته از کتب حدیث، تاریخ و سیره است که با زبانی ساده و مفید برای گروه سنی نوجوان نگاشته شده است.  

«پیک امین، پرتوی از زندگینامه پیامبر اکرم(ص)» تألیف مجمع جهانی اهل بیت/ ارائه توسط: شیرین شفاهی (دانش‌آموز و عضو کتابخانه عمومی)

این کتاب به شرح زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد.

«قصه‌هایی از کلیله و دمنه» نوشته مهدی آذریزدی/ ارائه توسط: زینب اسماعیلی (دانش‌آموز و عضو کتابخانه عمومی)

این کتاب دربرگیرنده ۲۵ قصه از کتاب کلیله و دمنه است که مهدی آذر‌یزدی با نثری روان و مناسب کودکان بازنویسی کرده است. کلیله و دمنه ترجمه کتابی هندی است و شخصیت‌های اصلی این کتاب حیوانات سخنگو هستند.  

«هادی امت؛ پرتوی از زندگینامه علی النقی» مجمع جهانی اهل بیت/ ارائه توسط: الهه روشنی (دانش‌آموز و عضو کتابخانه عمومی)

این کتاب به شرح زندگی و سیره امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع) می‌پردازد.

گفتنی است، در این نشست ویژه که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر برگزار شد، چند تن از معلمین این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.