یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مازندران

سفره پر برکت رضوی در میان علاقه‌مندان کتابخوانی

 جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره با ارائه کتاب برای همه گروه‌های سنی، سفره پر برکت کتابخوانی را در خانواده‌های مازنی می‌گستراند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درباره  برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: لازمه حرکت صحیح جامعه در مسیر اسلام واقعی، شناخت بیشتر ائمه معصومین(ع) و پیشوایان دینی با مطالعه هدفمند است.

وی تأکید کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای مطالعه کتاب‌های سودمند توسط جامعه است. شناخت گروه‌های سنی مختلف نسبت به حضرت امام رضا(ع) به‌عنوان ولی‌نعمت مردم ایران، از فرصت‌هایی است که این جشواره برای مخاطبان خود فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه «امیدواریم با استقبال خانواده‌ها از کتاب‌های جشنواره، نهضت کتابخوانی رضوی در مازندران رقم بخورد»، اذعان کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند مقدمه‌ای برای آشتی با کتاب برای افرادی باشد که از کتابخوانی فاصله گرفته‌اند. این جشنواره با ارائه کتاب برای همه گروه‌های سنی، سفره پربرکت کتابخوانی را در خانواده‌های مازنی می‌گستراند.

دبیر این جشنواره در استان مازندران با اشاره به آغاز تبلیغات گسترده رسانه‌ای در استان افزود: برای پوشش خبری این جشنواره از یاری رسانه‌های مکتوب و مجازی استان بهره‌مند شده‌ایم و رسانه‌های استان نیز با استقبال از این جشنواره، نشان دادند که در پی برگزاری باشکوه این جشنواره در دیار علویان هستند.

عمرانی افزود: براساس رایزنی با صدا و سیمای استان، تیزر تبلیغاتی این جشنواره در نوبت‌های مختلف از سیمای مرکز مازندران پخش خواهد شد؛ علاوه بر آن قرار است، جشنواره و کتاب‌های مربوط به آن در برنامه‌های مختلف خانواده، کودک و نوجوان و ویژه برنامه افطار، به تفصیل معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، همراهی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی را شرط فراگیر شدن جشنواره در استان دانست و گفت: در این راستا، طی دیدار و مکاتبه با معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، موفق به جلب موافقت وی جهت ابلاغ دستورالعمل و ارسال پوسترها و دیگر اقلام تبلیغاتی جشنواره به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان شدیم تا شاهد استقبال درخور شأن مردم عزیز مازندران از این جشنواره باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه «علاوه‌ بر پوستر، طرح واحد دیگری جهت چاپ بنر و نصب در نقاط مختلف همه شهرهای استان در نظر گرفته شده است»، ادامه داد: انشاالله بتوانیم با فضاسازی تبلیغاتی مناسب در محیط شهرها و روستاها، کتابخوانان بیشتری را بر سر سفره کتابخوانی رضوی بنشانیم.

عمرانی با اشاره به نقش کتابداران به عنوان رابطین این جشنواره با جامعه، افزود: به واسطه مسئولیت کتابداران به عنوان رابطین و توزیع‌کنندگان کتاب‌ها و پرسشنامه‌های جشنواره، جلسه‌‌‌‌ای ویژه با رابطین فرهنگی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان در شهرستان آمل برگزار و نحوه مدیریت آنان در فرایند جشنواره تشریح و تبیین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تأکید بر همکاری دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها در برگزاری پربارتر این جشنواره ادامه داد: با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اقدامات خودجوش جوانان انقلابی در انجام برنامه‌های فرهنگی، ارتباط مناسب با تشکل‌های فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و جذب مخاطبین بیشتر به واسطه این مراکز را در دستور کار خود قرار دادیم.

عمرانی با اشاره به برگزاری ۴۰ نشست کتاب‌خوان در سال گذشته و ۳۰ نشست کتاب‌خوان در سال جدید به عنوان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی مانند کتاب‌خوان و جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، زمینه‌ای مناسب برای رشد  نهضت کتابخوانی و ترویج روزافزون مطالعه مفید در لایه‌های مختلف جامعه را  فراهم کنیم.

«دوست مهربان کبوترها»، تالیف مجید محمدی، انتشارات بوستان (ویژه کودکان تا ۱۱ سا)، «اعترافات غلامان» تألیف حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا ۱۷ سال) و «امام علی بن موسی الرضا(ع)» تألیف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (ویژه جوانان و بزرگسالان)، منابع جشنواره کتابخوانی رضوی است که در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان توزیع ‌شد.